۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۶۵۸
امام جمعه زنجان:

ولایت‌مداری و عمل به قانون عامل ایجاد وحدت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان، عمل به قانون و ولایت‌مداری را عاملی برای ایجاد وحدت در جامعه دانست و بر ضرورت توجه مسؤولان به این اصل مهم تاکید کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) همه افراد جامعه باید بر اساس قانون تکلیف خود را انجام دهند، اظهار داشت: عمل به قانون عاملی برای ایجاد وحدت در جامعه است.

وی ولایت فقیه را معیار تشخیص حق از باطل دانست و ادامه داد: نقطه نظرات ولایت فقیه همواره عامل وحدت، یکدلی و انسجام میان سران سه قوه، مردم و مسؤولان در کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اختلاف در مسائل مختلف موجب خسارات جبران ناپذیر به اقشار مختلف جامعه می شود، تصریح کرد: وحدت عاملی برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدا محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته معلم گفت: معلم تربیت کننده نسل‌های آینده ساز جامعه برای مدیریت کشور است، باید توجه داشت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند از این رو خانواده‌ها نیز در کنار آموز‌ش و پرورش برای تربیت فرزندان تلاش کنند.

همچنین امیر نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اجرای نظام آموزشی 6-3-3 در نظام آموزشی کشور اظهار داشت: این نظام بدون هیچ دغدغه‌ای در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های اولیا و دانش‌آموزان برای اجرای مطلوب این نظام حل شده است، افزود: یکی از فعالیت‌های مؤثر آموزش و پرورش افزایش ظرفیت حوزه‌های پرورشی، فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای افزایش حوزه‌های فعالیتی آموزش و پرورش در مباحث اعتقادی دو معاونت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های مختلف در این راستا انجام شده است.

وی از اجرای 16 برنامه قرآنی در کشور از سوی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در این راستا در سال گذشته 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور ایجاد شد.

نظری در ادامه با اشاره به اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم از سوی آموزش و پرورش، ابراز داشت: با تاکیدات مقام معظم رهبری سالانه 2 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت می‌شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات