۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۷۸۶

ارسال 45 مقاله به همایش رسالت جهانی اسلام

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل گفت: تاکنون 45 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
همايش بين المللي رسالت جهاني اسلام
داوود نصیریان‌فر، دبیر اجرایی همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام با محوریت موضوع حوزه قفقاز 23 و 24 اردیبهشت در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش بین المللی «رسالت جهانی اسلام با تأکید بر مسائل حوزه قفقاز » با حضور محققان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود، خاطر نشان کرد: این همایش میزبان میهمانانی از سه کشور ترکیه، روسیه و جمهوری آذربایجان نیز خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام اردبیل با بیان این که تاکنون 45 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، تصریح کرد: محققان و صاحب‌نظران خارجی همایش نیز مقالات خود را به صورت سخنرانی ارائه خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، بررسی نقش و جایگاه رفتارهای انسان دوستانه در حقوق بین الملل، نقش عالمان دین در رسالت جهانی اسلام، نقش آموزه های دینی و دولت در منطقه، بررسی مناسبات آزادی های مدنی و حجاب و بررسی مناسبات دین و دولت در منطقه از جمله محورهای موضوعی این همایش خواهد بود.

همچنین کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، بررسی آموزه های جهان شمول در آیات و روایات، آموزه های جهان شمول اسلام، وظیفه ای ایدوئولوژیک یا مداخله و بررسی مفهوم و ابعاد اصل عدم مداخله در حقوق بین الملل از دیگر محورهای همایش بین المللی «رسالت جهانی اسلام با تأکید بر مسائل حوزه قفقاز » است.

گفتنی است، علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.qafqaz.ir مراجعه و یا با پست الکترونیکیqafqazhagayegi@yahoo.com و شماره 2240937 – 0451 و نمابر 2240936 – 0451 در ارتباط باشند./935/پ203/س
ارسال نظرات