۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۷۹۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تخریب آثار بزرگ اسلامی لکه ننگی بر دامان آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی،‌ با محکوم کردن اقدامات وهابیون و آل سعود در از بین بردن آثار بزرگ اسلامی،‌ تخریب این آثار را لکه ننگ بزرگی بر دامان آنها دانست.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید،‌ در دیدار اعضای کنگره مرحوم عبدالجلیل رازی قزوینی،‌ با قدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری این کنگره،‌ تاکید کرد: امیدوارم تلاشی که در جهت بسط و توسعه فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم السلام و معارف آن بزرگواران می‌کشید مورد قبول خداوند قرار گیرد. به هر صورت برنامه‌هایی که شما دنبال می‌کنید واقعاً مورد تقدیر و تجلیل است.

وی با بیان اینکه کار شما بسیار با اهمیت است،‌ اظهار داشت: ما احتیاج زیادی داریم که درباره کتاب‌های بزرگ روایی تحقیق بیشتری شود و مؤلفان آن را به مردم معرفی کنیم چرا که هویت و سابقه دینی و ولایئ ما همین‌ها است. بحمدلله به واسطه همین بزرگان و آثار آنها است که می‌توانیم خودمان را در دنیا به علم و فضل و کمال و ادب در رشته‌های مختلف علمی معرفی کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید بزرگان و دانشمندان اسلامی را به دنیای امروز و مردم خودمان معرفی کنیم چرا که اینها خودشناسی است،‌ گفت در واقع هر کدام از اینها اگر مغفول واقع شوند، بخش مهمی از هویت شیعه مخفی شده و مجهول مانده است.

وی با بیان اینکه مرحوم عبدالجلیل رازی قزوینی یکی از این بزرگان مدافع راستین مکتب اهل بیت علیهم السلام بود،‌ از خدمات و آثار علمی وی به نیکی یاد کرد و گفت: امروز ما وظیفه داریم در راستای ترویج و اشاعه مکتب فکری این شخصیت و امثال ایشان تلاش کنیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در طول تاریخ تشیع، نواصب به شیعیان تهمت‌های زیادی زده و می‌زنند که همه تکرار گذشته‌ها و تکرار حرف‌های خودشان است، الان هزار سال است که شیعه می‌گوید قرآن ما همین است که همه مسلمانان از روی آن تلاوت می‌کنند، اما آنها می‌گویند نه، شیعه قرآنی دیگر دارد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه تهمت‌هایی که اینها به شیعه می‌زنند، واهی و بی‌اساس است،‌ خیانت های آل سعود و وهابیت به اسلام را محکوم کرد و گفت:‌ اصلاً دعوایی که ما الان با سعودی‌ها داریم در حقیقت دعوای مذهب نیست بلکه دعوای تاریخ است. ما به آنها اعتراض داریم و می‌گوییم چرا شما تاریخ اسلام را از بین بردید، نه از جهت این‌که ما شیعه اهل بیت هستیم (که البته این مقام والایی است) بلکه می‌گوییم چرا شما پشتوانه تاریخ اسلام را از بین بردید؟ چرا آثار بزرگ اسلامی را تخریب کردید؟ قطعاً این جنایت بزرگ لکه ننگی بر دامان آن‌ها است.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مهریزی دبیر کنگره مرحوم عبدالجلیل قزوینی رازی گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مطلوب این کنگره ارائه کرد.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی از علمای بزرگ قرن ششم و صاحب کتاب النقض،‌ پنج شنبه چهارم خردادماه سال جاری در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری برگزار خواهد شد./924/پ202/ج
ارسال نظرات