۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۵۳۴
آیت‌الله شبستری:

عرفانی که جامعه را به سوی بی‌بندوباری سوق دهد استکباری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان اینکه عرفانی که جوانان را به سمت بی بند و باری سوق دهد، در راستای اهداف استکبارجهانی است،‌ تبیین شخصیت و سیره علمی و عرفانی علمای بزرگ را مهم ارزیابی کرد و گفت: جامعه به ویژه جوانان باید توجه کنند که از هر راهی نمی توان به معنویت رسید.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت عارف سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در تبریز اظهار داشت: کنگره بزرگداشت مرحوم سیدعلی آقا قاضی باید در شان آن عارف وارسته بزرگوار باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغ و شناساندن مفاخر علمی و دینی کشور نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله حاج سیدعلی آقا قاضی از جمله بزرگانی است که افزون بر مقام علم و فقاهت، دارای مراتب معنوی و کمالات نفسانی بوده است.

امام جمعه تبریز مقام معنوی مرحوم آیت‌الله حاج سیدعلی آقا قاضی را در گرو مطالعه عمیق در مفاهیم قرآنی و تمسک به ائمه اطهار(ع) دانست و ادامه داد: از جمله اصولی که می‌توان با تکیه به آن، در مقابل عرفان‌های نوظهور ایستاد، توجه به عرفان‌های اصیل اسلامی است که در این میان، سلوک عرفانی آیت‌الله قاضی بسیار مورد توجه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمی و اخلاقی این عارف بزرگ، اظهارکرد: آیت‌الله قاضی به عنوان شخصیتی فقیه ، مفسر و ادیب از نوادر روزگار بود و اندیشمندانی همچون علامه طباطبایی از شاگران وی به شمار می آیند، ایشان نه تنها عالمی متواضع و ساده زیست بود، بلکه در نوع‌دوستی نیز همواره پیشقدم بود.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه شخصیت های علمی و عرفانی که از معرفت الهی برخوردار بودند الگوی مناسبی برای جوانان جویای علم و حقیقت هستند،‌ افزود: تجلیل از مقام عرفانی، معنوی و علمی بزرگانی می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات جامعه باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بازگویی سیره زندگانی عارفان سالک را پنجره‌ای برای سیر به سوی حق دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از راه ترویج عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور به دنبال انحراف در اعتقادات دینی جوانان مسلمان هستند، برگزاری چنین کنگره‌ای می‌تواند به تبیین و معرفی عرفان حقیقی و ناب اسلامی کمک کند.

وی تصریح کرد: عرفانی که جوانان را به سمت بی بند و باری سوق دهد، در راستای اهداف استکبارجهانی است، یک عده دکان‌های متعددی در مناطق مختلف باز کرده اند و از معنویت گرایی و احساسات پاک جوانان سوء استفاده می کنند،‌در حالی که باید توجه داشت از هر راهی نمی توان به معنویت رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان بر آماده سازی فضای شهر برای برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله حاج سیدعلی آقا قاضی تاکید کرد و خواستار همکاری تمام نهادها برای برگزاری باشکوه این کنگره شد.

علی داننده دبیر اجرایی این کنگره نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه کنگره، اظهار داشت: این کنگره در روزهای 17 و 18 آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و علمای برجسته جهان اسلام در تبریز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از سفارش مقاله برای 80 عالم و اندیشمند جهان تشیع خبر داد و گفت: آثار و اسناد مکتوب آیت‌الله حاج سیدعلی آقا قاضی شناسایی شده و به دنبال برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره در شان آن عالم و عارف بالله هستیم./935/پ202/ج
ارسال نظرات