۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۶۳۴
حجت الاسلام ماندگاری:

وارد شدن به مسابقات شیطانی نامحسوس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه دروغ، تکبر، بخیل بودن، فعال بودن در هر گناه و شهوت رانی را از مسابقات شیطانی خواند و گفت: وارد شدن به مسابقات شیطانی نامحسوس ونرم است ، شیطان بر اساس نیازهای انسان جلو می آید و ظاهر مسابقات را زیبا جلوه می دهد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه دنیا دنبال این است که زن و مرد را به رقابت و مسابقه تشویق کند، گفت: خدا هم می خواهد که این رقابت باشد لکن دو مسابقه در عالم وجود دارد، مسابقات شیطانی و مسابقات الهی، کسی که تمام فکر و ذکر و هم و غمش مسابقات الهی باشد درگیر مسابقات شیطانی نخواهد شد.

وی با بیان این که متاسفانه در جامعه امروز ما مسابقات شیطانی گرایش بیشتری دارد و شلوغتر برگزار می شود گفت: در مسابقات شیطانی داور و مدال دهنده شیطان است که در هنگام دادن پاداش عقب می کشد ولی در مسابقات الهی داور و مدال دهنده خداست که در وعده اش تخلف راه ندارد.

وی با اشاره به این که در آیه 35 سوره احزاب ده مسابقه برای خانمها و آقایون در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تسلیم محض بودن در برابر خدا، ایمان، اطاعت، صداقت، صبر، خشوع ، صدقه دادن، روزه گرفتن، کنترل شهوت و یاد خدا عناوین این ده مسابقه است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که تمام گرفتاری های دنیای اسلام بخاطر این است که در صدر اسلام عده ای تسلیم محض حکم خدا نشدند و همین باعث شد جهان اسلام پاره پاره شود، بیان داشت: بحث ازدواج، پوشش، رابطه زن و مرد در هر سطحی از جامعه و ... گرفتاری هایی دارد که اگر در آن تسلیم امر خدا شوید، گره ها حل خواهد شد.

وی با اشاره به این که حکم خدا باید سریع انجام شود، اظهار داشت: باید دید در هر موضوعی نظر خدا ودین چیست، دستور دین این است که با فرد دیندار ازدواج کن چرا که فرد دیندار نسبت به خدا صادق است پس به شما هم صداقت دارد ، چنین فردی به خود ظلم نمی کند بنابراین به شما هم ظلم نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: طولانی بودن رکوع و سجود اگر برای تبلیغ عمل باشد ریا نیست ولی اگر برای تبلیغ خود باشد ریا محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسانی که می خواهند هر روز رمی جمرات کنند هر روز یک ریگ به چشم، یک ریگ به زبان، به دست ، به پا ، به شکم به گوش وبه شهوت خود بزنند ، ریگ در اینجا یعنی تذکر بدهد و گوشزد کند که هر یک از اینها نعمت خدا هستند و باید در خدمت خدا باشند نه آلت دست شیطان.

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: قرآن مساله کنترل شهوت را به خاطر اهمیت آن بصورت جداگانه آورده است، چون قدرت مانور شیطان در این رشته بیشتر است برای همین باید در پاک کردن تحریک کننده های شهوت از جامعه از هم سبقت بگیریم تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی کفر، شرک، طغیان، دروغ، ناشکیبایی، تکبر، بخیل بودن، فعال بودن در هر گناه و شهوت رانی را از مسابقات شیطانی خواند و گفت: وارد شدن به مسابقات شیطانی نامحسوس ونرم است ، شیطان بر اساس نیازهای انسان جلو می آید و ظاهر مسابقات را زیبا جلوه می د هد. مسابقات شیطانی دارای زرق و برق است و تماشاچیانی دارد که انسان را تشویق می کنند ولی تشویق کننده مسابقات الهی امام زمان(عج) و پیغمبر(ص) و ائمه(ع) هستند.

وی با اشاره به این که خروجی های میدان بندگی از مسابقات الهی است چهار دسته اند اظهار داشت: دو دسته بازنده ودو دسته برنده اند، گروه اول از بازنده ها کسانی هستند که ملعونند، ملعون به معنای محروم از رحمت الهی و این محروم شدن از ناحیه خود انسان است. خود انسان است که چون به غیب ایمان نداشته سفره توفیقات الهی را از پیش روی خود جمع کرده است. دسته دوم افراد مغبون هستند، کسی که کلاه سرش رفته و از سود سرشاری که عایدش می شده بی بهره مانده است، مثلا کسی که نمازش را می توانست به جماعت بخواند و فرادا خواند چنین فردی از ثواب کثیر جماعت بهره ای نبرده ودر واقع ضرر کرده است.

وی ادامه داد: دو دسته برنده شامل مغبوطین؛ کسانی هستند که مورد غبطه دیگران قرار می گیرند و دسته چهارم والسابقون السابقون، اولئک المقربون هستند که اینها مدال آوران میدان زندگی و بندگی هستند، چنین کسانی برای نماز، برای ترک معصیت، برای گره گشایی، برای خدمت رسانی و برای جنگ و جهاد میدوند، چون می دانند وقت چندانی برایشان نمانده است. /916/پ202/ع

ارسال نظرات