۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۸۰۸
رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

شعر هدیه زیبای الهی و پیامی آسمانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شاعر حوزوی اهداف الهی را دنبال می کند گفت: شعر هدیه زیبای الهی و پیامی آسمانی است.
حجت الاسلام کمساري رييس مرکز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کمساری در مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری شعر اشراق که درسالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد تصریح کرد: شعر هدیه زیبای الهی و پیامی آسمانی است که همانند باران بر کویر تشنه کامان باریده و جان عطشناک آن ها را سیراب می کند.

وی افزود: شاعر حوزوی تنها به سرودن شعر نپرداخته و اهداف الهی را دنبال می کند از این رو شعر را وسیله ای برای کسب نام و و نردبانی برای پیشرفت نمی داند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه آن چه در مورد شاعران حوزوی مشهود می باشد این است که آنان بیش از دیگر شاعران امکان زانو زدن در محضر درس الهی را دارا هستندگفت: شاعران حوزوی پیش از آن که شاعری نامدار باشند به طلبگی و تلمذ در حوزه علوم دینی و الهی موفق شده اند.

وی تصریح کرد: هویت شعر حوزه بیان معارف و ترویج ارزش های اخلاقی است و شاعران حوزوی شعر را وسیله ای مناسب به منظور بیان معارف و ترویج ارزش های اخلاقی می دانند و این هویت شعر حوزه است.

حجت الاسلام کمساری گفت: شاعر حوزوی شاعری رسالت مدار و وظیفه مند است و هیچ گاه از روی تفنن و سرگرمی شعر نمی سراید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف جشنواره سراسری شعر اشراق بیان داشت: این جشنواره با امید دست یافتن به ترویج روحیه شاعری در میان طلاب برگزار شده است./919/د102/ن

ارسال نظرات