۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۰۳۶
مدیر کل تبلغات اسلامی گیلان:

فرهنگ مهدویت از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دیدار اعضاء مؤسسه اندیشه انتظار در رشت، با بیان این که در آستانه نیمه شعبان قرار داریم تصریح کرد: مؤسسه اندیشه انتظار باید در باب مهدویت و حکومت جهانی حضرت مهدی (ع) روشنگری کرده و با دعوت از افراد برجسته، به شبهات ذهنی جوانان پاسخ دهد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به توهین اخیر به ساحت مقدس امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: مؤسسات و کانون های مردمی باید با برنامه های فرهنگی و ایجاد کرسی های مهدویت، پاسخ این یاوه گویی ها را بدهند.

وی با اشاره به گسترش شبهات در مسأله مهدویت، ایجاد کانون های مشاوره ای برای پاسخگویی به شبهات مهدویت را ضروری دانست و گفت: امروز پاسخگویی به شبهات مهدویت در جامعه دینی یک ضرورت بسیار مهم است.

حجت الاسلام یاری خاطرنشان کرد: راهکار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی، افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر برگزاری گفتمان های دینی با محوریت مهدویت تاکید کرد و افزود: برگزاری تریبون های آزاد و جلسات پرسش و پاسخ باعث شده دانش آموزان و دانشجویان ما از موضوع انتظار و مهدویت استقبال بسیار خوبی داشته باشند.

وی با بیان این که ما نباید اجازه دهیم سؤالات پیرامون مهدویت در ذهن جوانان و نوجوانان ما تبدیل به بحران شود بیان داشت: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى و ظهور مدعیان مهدویت موجب شده که بعضى ها در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم افزود: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در دنیای امروز هر روز شبهات و سؤوالات جدیدی در باره ابعاد مختلف دین مقدس اسلام برای قشرهای مختلف به خصوص جوانان مطرح می شود، از این رو ضروری است در کانون های بحث و انتقاد مذهبی به این شبهات و سؤوالات پاسخ داده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که افرادی که در این کانون ها به شبهات و سؤوالات مختلف پاسخ می دهند ضمن استفاده از روش های نوین و به روز بودن باید به عمق اندیشه اسلامی آگاهی کافی داشته باشند ادامه داد: اگر در پاسخگویی به شبهات به روز نباشیم و ا ستدلال های خود را بر اساس منطق و برهان ارائه ندهیم برخی در جامعه به اسلام بدبین می شوند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش فرقه های ضاله، مقابله جدی تر با این فرقه ها را از دلایل دیگر ایجاد کانون های بحث و انتقاد مذهبی را ضروری دانست.

وی به نقش اساسی طلاب، روحانیان و نیز تشکل های دینی در مبارزه و پاسخگویی به شبهات مهدویت اشاره کرد و گفت: وظیفه همه است که بستر و فضایی را ایجاد کنند تا معارف بلند مهدوی برای آحاد جامعه تبیین گردد.

حجت الاسلام یاری افزود: معنای انتظار این نیست که یک گوشه بنشینیم تا زمان ظهور فرا رسد، بلکه در فرهنگ انتظار تحرک، پویایی و ظلم ستیزی حرف اول را می زند و منتظران واقعی کسانی هستند که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج)باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد: باید تلاش کرد تا فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه نهادینه شود که در این راستا هیئات مذهبی می تواند نقش آفرین باشند و مسؤولیت خطیر خود را در راه ساختن جامعه مهدوی به خوبی ایفا کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات