۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۹۰۹۹

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری پانصد جشن میلاد حضرت علی(ع) در هیئات مذهبی استان و راه‌اندازی سیستم مجازی امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان از مهم ترین اخبار کوتاه زنجان است.
خبرگزاري رسا


حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: به مناسبت میلاد امام علی(ع) در پانصد هیئت مذهبی استان زنجان جشن میلاد برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که هیئت امنای مساجد در این زمینه هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند گفت: تمامی هیئت‌هایی که به نام امام‌علی(ع) نامگذاری شده‌اند، در روز ولادت آن حضرت برنامه اجرا می‌کنند، سایر هیئت‌ها نیز ویژه برنامه‌هایی تدارک خواهند دید.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان این که جشن میلاد امام علی(ع) در مساجد استان زنجان و  از سوی ائمه جماعات و با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود اضافه کرد: هیئت امنای مساجد در این زمینه هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

راه‌اندازی سیستم مجازی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار داشت: بقاع متبرکه به فرموده رهبر معظم انقلاب از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که ضروری است در این زمینه گام‌های مطلوبی برداشته شود.

وی با بیان اینکه زیارت بقاع متبرکه ریشه در فرهنگ و آداب مسلمانان دارد افزود: شرکت تجاری مجازی افرند زنجان با همکاری دست‌اندرکاران و مسؤولان استان زنجان سیستم مجازی زیارت سه بعدی آستان حضرت سید ابراهیم(ع) را تحت وب طراحی و راه‌اندازی کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به این که این کار حدود سه تا چهار ماه به طول انجامید تصریح کرد: مشخصه بارز این سیستم بارگذاری بسیار سریع و سازگاری با پهنای باند و سرعت‌های پایین اینترنتی است و تفاوت اصلی این نوع زیارت با نمونه‌های مشابه امکان گردش کامل و طبیعی در فضاهای مختلف بارگاه است.

وی با بیان این‌که نمونه‌های دیگر تنها پانورامای 360 درجه بوده و تنها قابلیت زوم‌کردن تصاویر را دارند خاطرنشان کرد: برای تهیه این محصول فرهنگی تنها حدود 200 تا 300 فریم عکس تهیه شده که از نظر پیچیدگی فضا رقم بسیار پایینی است.

همایش اندیشه‌های عرفانی امام راحل در زنجان برگزار می‌شود

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)همایش اندیشه های عرفانی امام راحل ۱۳خرداد در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار می شود.

منصور مرادلو با اشاره به این که برنامه های ویژه ای به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و سوم خرداد در سطح مدارس تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: به همین مناسبت همایش 1300 نفری دانش آموزان در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار می شود.

وی در ادامه تقدیر از مقام شامخ شهدای فرهنگی عملیات بیت المقدس و همچنین تقدیر از ایثارگران و رزمندگان فاتح خرمشهر، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در سطح مدارس، دیدار مسؤولان، معلمان نمونه و قهرمانان ورزشی با خانواده های شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی با موضوع سالروز آزاد سازی خرمشهر را از برنامه های سوم خرداد عنوان کرد./935/د101/ب

ارسال نظرات