۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۹۱۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که اعتکاف زمینه مناسبی برای اندیشیدن، تعقل و فرصتی برای نیایش و خواندن کلام آسمانی و دعا به درگاه پروردگار است، خاطرنشان کرد: خودسازی و تهذیب نفس از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 80 مسجد استان خبرداد.

وی با بیان این که تأثیر مثبت و پایدار حضور در مراسم اعتکاف و نفوذ اثرات آن در عمق جان آدمی بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای تربیت نسل آینده ساز جامعه است.

حجت الاسلام یاری گفت: نتیجه حضور در مراسم اعتکاف تربیت انسان هایی است که وسوسه های شیطانی از هیچ طریقی در وجود آنها تاثیرگذار نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بی نظیر توصیف کردن استقبال جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف نماد واقعی حضور جوانان در عرصه معنویت است.

وی حق طلبی، پاکی، اخلاص و معنویت مداری را از ویژگی های جوانان ایران اسلامی برشمرد و گفت: مراسم اعتکاف یکی از مجرا های هدایت احساس پاک نوجوانان و جوانان کشورمان است.

حجت الاسلام یاری به نقش نهاد های فرهنگی، دانشگاه ها و مراکز علمی در هدایت جوانان به سمت معنویت اشاره کرد و گفت: تبیین برکات مراسمی مانند اعتکاف بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شرایط اعتکاف کنندگان گفت: خلوص نیت، پاکی در گفتار و رفتار و مدیریت زمان برای بهره برداری از لحظات ایام البیض و خوشرفتاری باید در رفتار و گفتار معتکفان دیده شود.

وی تعالی و نشاط روحی، طراوت جسمی، ارتباط مؤمنان و دوستیابی در بستر معنویت گرایی را از برکات اعتکاف خواند و خاطرنشان کرد: ارتباط کسانی که کانون همگرایی آنها معنویت است برای جامعه نیز بسیار سودمند است.

حجت الاسلام یاری با بیان این که تفکر و خودسازی درونی، با فضیلت ترین عبادت ها و مورد سفارش ائمه در اعتکاف است، ادامه داد: نیایش و مناجات هنگان سحر، تهجد و شب زنده داری و مداومت بر تلاوت قرآن در ایام اعتکاف در روایت و احادیث سفارش شده است.

وی با اشاره به این که اعتکاف زمینه مناسبی برای اندیشیدن، تعقل و فرصتی برای نیایش و خواندن کلام آسمانی و دعا به درگاه پروردگار است، خاطرنشان کرد:  خودسازی و تهذیب نفس از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که برنامه های اعتکاف به دو بخش محتوایی و اجرایی تقسیم می شود اظهار داشت: مدیران مساجد و هیأت امنا در بخش اجرایی و برنامه ریزی در خصوص دعوت از شخصیت های معنوی و علمی، ایجاد جلسات پرسش و پاسخ نیز از برنامه های محتوایی است./950/پ203/ب

ارسال نظرات