۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۲۱۲

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ اولویت کار فرهنگی در مقابله با معضل بدحجابی و اعزام دانش‌آموزان زنجانی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) از مهم ترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار کرد: با هماهنگی که بین نیروی انتظامی استان زنجان و همچنین دادگستری به وجود آمده است، مسؤولان قصد ارشاد بدحجابان را دارند.

وی با بیان این‌که مراتب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی صورت می گیرد خاطرنشان کرد: ارشاد بهترین برخورد با بدحجابان است و این امر یکی از اهداف مسؤولان در برخورد با افراد بد حجاب است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان همچنین با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین گشت ارشاد و دادگستری استان زنجان افزود: تلاش شده مسؤولانی که اقدام به ارشاد افراد بد حجاب می‌کنند، با راهنمایی و ارشاد آنها زمینه تغییر عملکرد آنها را ایجاد کنند.

اعزام دانش‌آموزان زنجانی به مرقد مطهر امام خمینی (ره)

منصور مرادلو، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اعزام دانش‌آموزان زنجانی به مرقد مطهر امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته آموزش و پرورش استان زنجان برنامه‌های مختلفی را برای اجرا در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در نظر گرفته است.

وی با اشاره به هماهنگی ایجاد شده مبنی بر حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در میعادگاه‌های نماز جمعه و همچنین برگزاری مراسم ارتحال امام افزود: اعزام دانش‌آموزان دوره متوسطه به مرقد مطهر امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌هایی است که در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری همایشی با عنوان تبیین شخصیت امام خمینی (ره) افزود: این همایش روز 13 خرداد و با حضور یک هزار و 300 فرهنگی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان در غم هجر یار افزود: این برنامه در همه مدارس استان زنجان اجرا می‌شود.

مرادلو همچنین با اشاره به برگزاری شب شعر ویژه دانش‌آموزان افزود: این برنامه نیز در مدح امام خمینی (ره) و به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌ریزی‌های اداره کل آموزش و پرورش برای اجرا در 14 و 15 خرداد افزود: در این روز تعدادی از فرهنگیان که علاقه‌مند هستند در سالگر ارتحال امام خمینی (ره) در مرقد مطهر آن بزرگوار حضور داشته باشند، به تهران اعزام می‌شوند.

زنجانی‌ها بیش از یک میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رضا حسنلو، سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: سال گذشته زنجانی‌ها بیش از یک میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی، ائمه جمعه استان، استانداری، فرمانداری‌های استان، صدا و سیما و سازمان تبلیغات از جمله دستگاه‌هایی هستند که دبیرخانه ستاد احیای زکات را در زمینه هکل به این فریضه واجب همراهی می‌کنند.

حسنلو با اشاره به قانون مصوب زکات اضافه کرد: بر این اساس دولت مکلف شده است تا پس از پرداخت زکات نسبت به پرداخت مبلغ معادل آن برای هزینه در بخش عمرانی اقدام کند.

وی افزود: ساکنان هر روستایی که اقدام به پرداخت زکات می‌‌کنند، عملیات ساخت و ساز و پرداخت تشویقی معادل زکات توسط دولت نیز در همین روستا هزینه می‌‌شود.

به گفته وی سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در استان زنجان پرداخت شد، که این مبلغ در مقایسه با سال قبل از آن 116 درصد افزایش داشت./935/د101/ب

ارسال نظرات