۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۲۷۲
معاون پارلمانی رییس جمهور:

فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه اصلی ملت در مقابله با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر تبیین ایثار و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس، فتح خرمشهر را به فتح تمام ارزش های الهی تشبیه کرد و فرهنگ ایثار و شهادت را سرمایه اصلی ملت در مقابله با استکبار جهانی دانست.
حجت الاسلام ميرتاج الديني حجت الاسلام ميرتاج الديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که شب گذشته در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگاهی به مختصات عملیات بیت‌المقدس، اوج رشادت و ایثار رزمندگان ایران اسلامی در آزادسازی خرمشهر را نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر این‌که رزمندگان با اخلاص، ولایت مداری و روحیه شهادت طلبی توانستند ضربه مهلکی بر پیکر رژیم بعث عراق وارد کنند، تصریح کرد: همانگونه امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، در حقیقت عوامل مادی در این پیروزی نقشی نداشت، چراکه فتح خرمشهر، فتح تمام ارزش های الهی بود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ملت مؤمن ایران با بصیرت، استکبار ستیزی، دین‌داری، ولایت‌مداری و تلاش برای استقلال علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس در رگ های جوانان دانشمند ایران جاری و پیوند معنوی و حقیقی امام و رهبری تجلی یافته است.

وی افزود: امروز تحریم‌ها و تهدیدات استکبار جهانی برای ملت ایران هیچ ارزشی ندارد، اما با این وجود در شرایطی که فشارهای اقتصادی بر ملت ایران از سوی استکبار جهانی بیشتر شده، رسالت همگانی تحقق رهنمودها و مطالبات مقام معظم رهبری با روحیه جهادی و بسیجی است.

معاون رییس جمهور در امور مجلس، فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین سرمایه ملت ایران در مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: ملت ما با پشتوانه فرهنگی و آرامشی که شهدا برای ایران به ارمغان آوردند، همواره در برابر زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی کرده و تا احقاق حقوق کامل خود عقب‌نشینی نمی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره در فکر توطئه چینی و آسیب زدن به انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: پیوند عمیق و ناگسستنی مردم با ولایت فقیه و تبعیت از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری همواره نقشه شوم دشمنان علیه نظام اسلامی را ناکام خواهد ساخت.

همچنین سردار استوار آذر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تشریح اهمیت عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس با حمله برق آسای رزمندگان کفر ستیز اسلام باعث شادی قلب حضرت امام خمینی (ره) و ملت قهرمان ایران شد.

وی با اشار به این‌که این عملیات غرورانگیز طی چهار مرحله، به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد انجامید، اضافه کرد: در این عملیات بزرگ، خرمشهر بعد از 578 روز اشغال توسط از سوی متجاوز بعثی از لوث وجود اشغالگران پاکسازی شد و حماسه دیگری را در تاریخ پر افتخار ملت مسلمان ایران رقم زد.

استوارآذر  یادآور شد: رژیم بعثی عراق که با اتکا به قدرت‌های جهانی شرق و غرب، شعار ما آمده‌ایم بمانیم را بر در و دیوار خرمشهر می‌نوشت، با برجای گذاشتن 16000 نفر کشته و زخمی و تعداد 19000 نفر اسیر از خرمشهر بیرون رانده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این‌که مقاومت 34 روزه خرمشهر در روزهای آغازین تجاوز دشمن برگ افتخاری در تاریخ ملت ایران بوده است، گفت: رزمندگان و پیشکسوتان این استان هم افتخار داشتند در مراحل مختلف این عملیات شکوهمند حضور فعالانه داشته و دوشادوش سایر رزمندگان اسلام در ثبت این حماسه تاریخی سهیم بودند. /935/پ202/ج

ارسال نظرات