۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۳۴۵
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(23)

آسوشیتدپرس: ایران از مذاکرات بغداد امتیازاتی گرفت

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری آمریکایی در گزارشی با اشاره به مذاکرات بغداد نوشت: هدف ایران از این مذاکرات گرفتن امتیازاتی از طرف غرب است.
مذاکرات5+1 بغداد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتدپرس، مذاکرات گروه 1+5 و ایران در بغداد در مورد پرونده هسته‌ای ایران در بغداد پایان یافت.

مذاکره کنندگان از آمریکا و 5 قدرت جهانی دیگر با دیپلمات‌های ایرانی در مورد اهداف خاصی که سال‌ها درباره آن به بن بست رسیده بودند گفتگو و مذاکره ‌کردند.

ایران از گروه 1+5 خواسته است که برنامه زمانبندی و گام‌های رو به جلوی خود را در مورد پرونده هسته‌ای ایران ارائه کند.

این گزارش افزود: فشارها از جانب ایران بازتاب دهنده تلاش‌های این کشور برای گرفتن امتیاز از غرب درباره تحریم‌ها در مقابل کاستن از فعالیت های هسته ای خود به ویژه در مورد غنی سازی اورانیوم است.

این درحالیست که اهداف فوری آمریکا از این مذاکرات مبهم است اما مقامات آمریکایی گفته اند که این مذاکرات جدی بودن ایران را ارزیابی می‌کند.

این گزارش افزود: علیرغم توافقات صورت گرفته میان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و ایران در هفته جاری، آمریکا تمایل کمی برای معامله با ایران از خود نشان داده است.

کاهش قیمت جهانی نفت بعد از 7 ماه به زیر 91 دلار در هر بشکه نیز نشان از امیدواری‌ها برای پیشرفت در مذاکرات دارد./982/ب902/ک

ارسال نظرات