۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۳۴۹
آیت‌الله موحدی کرمانی:

افرادی در نظام هستند که از امر ولایت غفلت کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری بی‌توجهی به ولایت را سبب بدبختی انسان دانست و گفت: عبادت ذو ابعاد است و بندگی یک بعدی نیست، انسانی که تنها به بخشی و بُعدی توجه می‌کند و از سایر ابعاد غافل می‌شود،‌ بیچاره است.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فضیلت ماه رجب المرجب، گفت: ماه رجب ماهی است که انسان موفق می‌شود به فطرت توحیدی خود جواب مثبت دهد و به خداوند متعال گرایش یابد.

وی با بیان این‌که انسان‌ها فطرتا خداجو هستند، افزود: مؤمنان در این ماه شریف با خداوند متعال راز و نیاز کرده و حل مشکلات خود را از او می‌خواهند که هرچه ارتباط انسان با خدا بیشتر شود، توفیق جوابگویی به فطرت زیادتر است و انسان در درون وجودش نشاط و سرور بیشتری دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انسان با عبادت و ارتباط با خداوند متعال است که با سایر موجودات هستی هماهنگ می‌شود، تصریح کرد: عبادت ذو ابعاد است و بندگی یک بعدی نیست، انسانی که تنها به بخشی و بُعدی توجه می‌کند و از سایر ابعاد غافل می‌شود،‌ بیچاره است.

وی یادآور شد: در طی قرون گذشته انسان‌هایی بودند که به بخشی از عبادت‌ها توجه می‌کردند، نماز می‌خواندند، ‌روزه می‌گرفتند، حج عمره می‌رفتند و واجبات مالی را انجام می‌دادند اما کاری به مسائل حکومتی نداشتند، منزوی بودند و بیچاره شدند؛ چراکه آن برنامه عبادت به حال این‌ها سودی نکرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: در طول تاریخ افرادی مانند حسن بصری‌ها بودند که از امیرمؤمنان امام علی‌(ع) جدا شدند، در جنگ جمل شرکت نکردند، با آنکه فکر می‌کردند برنامه‌های عبادی خوبی دارند اما بیچاره شدند، عبادت آنها یک بعدی بود و تنها به بخشی از عبادت‌ها توجه می‌کردند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر‌(ع) که می‌فرمایند «شناخت اسلام و عمل به آن پنج پایه دارد که پایه‌های آن نماز، روزه، زکات، حج و ولایت است»، گفت: راوی از امام باقر‌(ع) سؤال می‌کند که کدام یک از این پنج پایه، مهم‌تر و افضل‌تر است که امام‌(ع) می‌فرماید «ولایت کلید نماز، روزه، زکات و حج است، اگر ولایت بود این برنامه‌ها کامل انجام می‌شود».

عضو خبرگان رهبری تک بعدی عمل کردن به برنامه‌های عبادی را اشتباه دانست و با تأکید بر توجه به همه ابعاد آن، تصریح کرد: فراوان بودند انسان‌هایی که در طول تاریخ به چهار مورد اول توجه کردند و مهم‌ترین آن را به فراموشی سپردند و امروز هم این افراد بسیار هستند که از امر ولایت غفلت کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت صله رحم بر احترام و توجه به پدر و مادر تأکید کرد و با بیان این‌که هرچه خویشاوندی نزدیک‌تر، وظیفه سنگین‌تر و عمل ارزشمندتر است، خواستار توجه بیشتر به مضامین عالیه دعاهای وارده در ماه مبارک رجب و قدر دانستن این دعاها و همچنین افزایش محبت خدا در دل و آنان که خدا دستور داده شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که امام جواد‌(ع) می‌فرمایند «بیش از توجه به کار و عمل، به اصلاح درون بپرداز و ببین آیا صفات زشتی در تو هست یا نه، صفات زشت را پاک کن که این اصلاح ارزنده‌تر از اعمالی است که با قلب آلوده انجام دهی»، قلب و روح آلوده به گناه را در عاقب به خیری انسان نافع ندانست. /920/پ202/ع

ارسال نظرات