۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۴۶۹
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

احداث کتابخانه‎ها را به سوی مناطق محروم سوق دهیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که مردم مناطق محروم بر گردن ما حق دارند، گفت: پیشنهاد می کنم احداث کتابخانه‌ها و قرائت‌خانه‌های جدید را به سوی مناطق محروم سوق داد.
آيت الله موسوي جزايري در آيين افتتاح کتابخانه شهيد بهشتي آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ظهر امروز در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید بهشتی اهواز بهبود وضعیت فرهنگی شهرها را در گرو داشتن کتابخانه های عمومی فعال دانست و گفت: بخشی از جمعیت اهواز را مناطق محروم با خانواده های پر جمعیت و کم بضاعت تشکیل می دهند که این مسأله سبب شده تا سطح علمی و فرهنگی این شهرستان نسبت به کشور در رتبه پایینی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که مردم مناطق محروم بر گردن ما حق دارند، اذعان داشت: اگر مردم این مناطق زبان بازگوکردن مشکلات را ندارند اما وضعیت حالشان را که می بینیم؛ پس باید از آنها حمایت کنیم.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با تأکید براین که باید از وضعیت موجود تجزیه و تحلیل واقعی مطابق با شرایط بومی به عمل آورد، افزود: پیشنهاد می کنم احداث کتابخانه ها و قرائت‌خانه‌های جدید را به سوی مناطق محروم باید سوق داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به این که تاکنون دولت به کمک خیرین، کتابخانه های خوبی را در شهرستان ها ساخته اند، ابراز داشت: امیدواریم در این راستا خیرین بیشتری در اهواز یاری دهنده دولت باشند؛ چرا که کتابخانه ها می توانند یکی از عواملی باشند که افزون بر افزایش سطح فرهنگی شهر، وضعیت علمی استان را نیز در کشور ارتقا داد.

نماینده مردم خوستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وضعیت صنعت چاپ با گذشته قابل قیاس نیست، بیان داشت: در گذشته کتاب به سختی تولید و جابه جا می شد؛ اما اکنون در هر ساعت صدها هزار کتاب تولید و به سهولت جابه جا می شود؛ بنابراین باید از این فرصت در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

وی با بیان این که برخی خانواده ها توان تهیه کتاب های تخصصی را ندارند خواستار فراهم شدن این کتاب ها در کتابخانه ها شد.

آیت الله موسوی جزایری با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته، به ویژه زحمات لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه ها عمومی خوزستان گفت: امیدوارم با حسن مدیریت و مدیریت اسلامی سبب جذب کتابخوان های بیشتری شوید.

گفتنی است، در پایان این برنامه، آیت الله موسوی جزایری با پرداخت حق عضویت کتابخانه، به عنوان نخستین فرد، عضو کتابخانه عمومی شهید بهشتی شد./9454/پ202/س
ارسال نظرات