۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۴۷۰

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری هشتمین جشنواره شعرعربی در شادگان، تجلیل از مداحان دوران هشت سال دفاع مقدس در دزفول از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه از استان خوزستان می باشند.
چند خبر کوتاه از خوزستاننعمت الله رییسی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان، از برگزاری هشتمین جشنواره شعرعربی خوزستان به مناسبت نیمه شعبان در این شهرستان خبر داد و گفت: هشتمین جشنواره استانی شعر عربی خوزستان با موضوع انتظار در شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره به مناسبت میلاد امام زمان (عج) از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان و با همکاری انجمن شعر نخیل این اداره صورت می‌گیرد.

رییسی اظهار داشت: شاعران عرب‌ زبان علاقه‌ مند به شرکت در جشنواره شعر عربی می‌توانند اشعار خود را در قالب قصیده به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 30 خرداد ماه سال جاری می باشد و هر شاعر می‌تواند سه اثر خود را ارائه دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شادگان گفت: در هشتمین جشنواره شعر عربی خوزستان دو شاعر برجسته از کشوهای عربی حضور خواهند داشت.

وی در پایان افزود: این جشنواره چهاردهم تیرماه سال جاری در تالار ابن ‌سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان برگزار می‌شود.

مداحان اهل بیت دوران هشت سال دفاع مقدس در دزفول تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از مداحان، ذاکران اهل بیت در دوران هشت سال دفاع مقدس در آیینی شب گذشته با حضورمسؤولان محلی در مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

عبدالرضا احسانی نیا، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان این که در دوران دفاع مقدس هرکس با هر توانایی از رزمندگان و مملکت حمایت می کرد گفت: در این میان نقش ذاکران و مداحان که در سخت ترین شرایط با سرودن اشعار زیبا و دعاهای کمیل، توسل و ندبه به آنان روحیه می دانند بی بدیل است.

وی در ادامه افزود: اگر شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس به عنوان شهر مقاومت و پایداری شناخته شده به دلیل فعالیت و پایداری شهدای دزفولی و شجاعت آنها بود.

احسانی نیا تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مداحان همچون دیگر مردم دزفول دست از مقاومت برنداشته و هرگز شهر را ترک نکردند که باعث سربلندی ،عزت و غرور منطقه شدند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تواضع و فروتنی را از ویژگی های بارز مداحان دزفول خواند و گفت: ارزش کار مداحی بسیار بالا است و شما باید به این کار خود افتخار کنید.

دکلمه گویی در رابطه با دفاع مقدس و خاطره گویی از دیگر برنامه های این همایش از سوی مداحان اهل بیت (ع) بود.

لازم به ذکر است، در این همایش از خانواده پنج مداح مرحوم دزفول نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از مداحان و ذاکرین اهل بیت که در دوران دفاع مقدس فعال بودند از سوی اداره تبلیغات اسلامی با اهدای لوح تقدیر، تندیس چهارم خرداد و هدایایی تجلیل شد.

احتمال برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید و دانشجویان در ماه رمضان

حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شش، از احتمال برگزاری دوره دوم طرح ضیافت اندیشه ویژه اساتید و دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال جاری خبر داد و گفت:‌ با توجه به استقبال اساتید و دانشجویان از طرح‌های ضیافت اندیشه گذشته بناست که این طرح تابستان امسال هم، در ماه مبارک رمضان، برگزار شود.


وی با بیان این‌که ظرفیت طرح ویژه اساتید حدود 100 نفر و ویژه دانشجویان 500 نفر است، افزود: در حال رایزنی برای برگزای طرح در شیراز، قم یا مشهد هستیم.


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی معادل 4 واحد از دروس عمومی است./9464/د101/ب
ارسال نظرات