۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۸۹۷

روند بررسی مشکلات طلاب استان فارس در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه در همه استان ها شعبه دارد، گفت: سعی ما بر این است که دغدغه‌های معیشتی طلاب را کم کنیم؛ اما در مورد تهیه مسکن طلاب با مشکل زمین رو به رو هستیم.
طلاب جوان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر جامعه روحانیت، حجت الاسلام محمد عباس‌پور مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در جلسه اخیر جامعه روحانیت شیراز که با حضور آیت‌الله دستغیب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی از اعضای خبرگان رهبری برگزار شد، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زیر نظر مقام معظم رهبری تنها مرکز خدمت‌رسان به علما و طلاب است که در تمام استان‌ها شعبه دارد.

وی سیاست‌گذاری در مرکز خدمات را از سوی حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: مسؤولان این مرکز با توجه به اینکه اغلب از طلاب هستند با نیاز طلبه‌های دیگر آشنایی دارند.

حجت‌الاسلام عباس‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: این مرکز در سال 1374 در استان فارس تأسیس شده و پایه‌گذاری آن در سال 1370 با مسؤولیت حجت‌الاسلام جاوید و بنده انجام شده است و درماه به مدت 15 روز مأموریتی به سرکشی از حوزه‌های علمیه و خانواده‌های روحانی می‌پردازیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه هیچ طلبه‌ای از شهرستان‌های تابعه برای امور خدماتی معمول خود به شیراز سفر نکرده است، گفت: برابر اعلام قبلی هر شهر، مسؤولان مرکز در این شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و به حل‌و فصل مشکلات روحانیون می‌پردازند.

وی خدمت به طلاب را بنا به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند« روحانیت از بین بندگان خوب خدا برگزیده‌ترین هستند و خدمت‌گزاری به طلاب و روحانیون موجب افتخار است و ما به آن عشق می‌ورزیم» نوعی افتخار دانست و افزود: طلابی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه دارای کد تحصیلی باشند زیر چتر حمایتی این مرکز خواهند بود و پرونده طلاب همه ساله مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عباس‌پور با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه طلاب استان فارس تهیه مسکن است، اظهار داشت: سعی ما در این است که دغدغه‌های معیشتی طلاب را کم کنیم ولی در مورد تهیه مسکن طلاب با مشکل زمین مواجه هستیم.

وی به برنامه‌ریزی در خصوص خانواده های معمرین و محرومین اشاره کرد و گفت: به شناسایی خانواده هایی با روحانی 60 سال به بالا پرداخته‌ایم که در حد مقدورات کمک‌های مستمری به آنان انجام می‌شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه ادارات پذیرش، خدمت‌رسانی، مالی- اداری و اداره تأمین اجتماعی در مرکز خدمات مستقر است، افزود: با توجه به اینکه طلاب استان‌های جنوبی به شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور مراجعه می کنند، درمان طلاب از طریق بیمه خدمات درمانی امام‌خمینی(ره) از دغدغه‌های اصلی ماست.

حجت‌الاسلام عباس‌پور در پایان به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد تحصیل، تهذیب و ورزش طلاب و حوزویان اشاره کرد و اظهار داشت در این مورد اقداماتی صورت گرفته است و در حال انجام است و ما به دنبال انجام امور بیمه تکمیلی طلاب هستیم که در این راستا بیمه سینا هزینه‌های اعمال جراحی طلاب را کاملا می‌پردازد. /907/پ203/س
ارسال نظرات