۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۰۹۱۷

12میلیارد ریال اعتبار به مساجد و امامزاده‎های مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تخصیص اعتباری یازده میلیارد و هفتصد میلیون ریال به اماکن مذهبی استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‏الاسلام سیف‏الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در جلسه هیأت امناء مساجد استان با اشاره به این که مسجد در دین اسلام عامل وحدت و اتحاد است، گفت: مسجد کانون درخشانی است که انوار تابناک الهی را برگستره زمین می‏پراکند و نوای روح‏بخش توحید و یگانگی را به مردم نورافشانی کرده و همه را به یگانه‏پرستی دعوت می‏کند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که مازندران دارای چهار هزار و 459 مسجد و هزار و 322 امامزاده است، تصریح کرد: این امامزادگان به نوعی کانون معنوی اسلام هستند و وظیفه ما، احیا، مرمت و عمران این پایگاه‏های عبادی و تلاش در جذب اقشار مختلف به این مراکز دینی است.

وی افزود: ساخت، تعمیر و آبادانی این جایگاه‏های فرخنده نیاز به همت همه‏جانبه مردم ولایت‏مدار و مسؤولان دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مبلغ دوازده میلیارد ریالی از آخرین مرحله اعتبارات و مساعدت های سال 90 بوده است که به 86 مسجد، دوازده حسینیه و 58 امامزاده اختصاص داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به مساعدت‏های صورت گرفته برای ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد استان، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان متولی مساجد و امامزادگان به سهم خود مساعدت‏های فراوانی به این اماکن داشته و نهاد ریاست جمهوری، استانداری و مدیریت و برنامه‏ریزی استانداری مازندران، ستاد حوادث غیر مترقبه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مراکزی هستند که بیشترین مساعدت را نسبت به مساجد داشتند.

حجت الاسلام سهرابی به ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی امامزادگان اشاره کرد و گفت: اماکن متبرکه بهترین مکان برای رسیدن انسان به آرامش معنوی است.

وی ادامه داد: مازندران یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و محل اجتماع اقشار مختلف جوانان و متدین کشور است که خیران و نیکوکاران این استان در توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی در سطح کشور همواره پیشقدم بوده‌اند.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که امامزادگان و بقاع متبرکه باید به پایگاه غنی فرهنگی تبدیل شوند، سازمان اوقاف و امور خیریه طرح نوسازی و مرمت امامزادگان را در دستور کار قرار داده و در حال حاضر با همت خیران و برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بسیاری از امامزادگان توسعه و یا در حال توسعه هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات