۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۹۶۲
آیت الله صافی گلپایگانی خواستار شد:

استعفای کارگزاران متخلف و عدم تبعیض در محاکمه بین ضعیف و قوی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: ‌ما با اینکه ضعیفی را به پای میز محاکمه بیاورند و محاکمه کنند ولی شخصی که به جایی وابسته باشد و متهم است را محاکمه نکنند مخالفیم. در نظام اسلامی باید مسئولان و امنای مردم صد در صد مورد اعتماد باشند، هر کس که متهم به فسادی شد باید استعفا بدهد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه و خانواده‌های شهدای مؤتلفه سخنان مهمی را ایراد کرد که متن کامل بیانات این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بنده از اظهار لطف شما تشکر می‌کنم، و از خداوند متعال برای شهدای جلیل المقام هیئت مؤتلفه علوّ درجات را مسألت می‌نمایم، و امیدوارم که آن عزیزان در اعلی علیین انشاء الله با شهدای صدر اول اسلام محشور، و بازماندگان آنها هم ادامه‌دهنده خط، مسیر و مقصدی که ایشان دنبال می‌کردند باشند.

باید با این سوابق خوب و موفقیت الهی که در امتحانات برای شما پیش‌ آمده است، از این به بعد هم مواظب این جهات باشید، و انتظاراتی را که آقا حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از همه شیعیان و مخصوصاً از تشکل‌هایی با این عناوین و اهداف مقدس دارند برآورده کنید؛ همیشه به یاد ایشان باشید، و خدماتی را که به جامعه اسلامی می‌کنید به حساب ایشان قرار دهید.

بدانید که ایشان عدالت اسلامی را می‌خواهند. رفع بسیاری از نواقص و نقاط ضعفی که الان در جامعه ما وجود دارد از حاجات مهمه ایشان است. قوت اسلام و مسلمانان و به خصوص تشیّع از حوائج آن حضرت است.

الحمدلله همین اعلام حضورتان با آن سوابق، برای شما اسباب افتخار است. اینکه انسان بتواند بگوید که من به جمعیتی منتسب هستم که همیشه فکر دین را دارند، با مرجعیت هستند، با دستورات دین می‌باشند، خیلی مهم است؛ و این اعلام، اثر زیادی دارد که بگویند جمعیتی در مملکت است که اگر جایی نقطه ضعفی پیدا شود صدای اینها بلند می‌شود و به آن اعتراض می‌نمایند.

همین آیه شریفه «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر» می‌فرماید باید جمعیتی باشد که مواظب باشند مبادا جامعه از خط دین منحرف شود، و مبادا در حرفی که از اول داشتیم، به تدریج و کم کم ضعف پیدا شود و در نتیجه از بین برود.

باید مقاصد ما عالی‌ترین مقاصد و اهداف باشد. ما می‌خواهیم عدالت امیر المؤمنین علیه الصلاة و السلام و مکتب کامل، عالی و جامع تشیع، جهانی شود، البته هر کدام از ابعاد این مکتب که به مردم ارائه شده، دنیا آن را پذیرفته است.

باید حرف شما کما فی السابق این باشد که ما طرفدار دین، طرفدار حجاب، و طرفدار عدالت هستیم. ما طرفدار احکام قرآن مثل «وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ» (2) هستیم.

ما با اختلاط زن و مرد مخالفیم، ما تورم و گرانی و اوضاع اسفبار تفاوت بین فقیر و غنی را نمی‌خواهیم. ما اینکه ضعیفی را به پای میز محاکمه بیاورند و محاکمه کنند ولی شخصی که به جایی وابسته باشد و متهم است را محاکمه نکنند مخالفیم. در نظام اسلامی باید مسئولان و امنای مردم صد در صد مورد اعتماد باشند، هر کس که متهم به فسادی شد باید استعفا بدهد، و اگر احتمال این داده شد که شخصی خیانت کرده است، باید کنار برود تا اعتماد مردم به نظام اسلامی سلب نشود.

روش حکومت‌داری حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام را ببینید که با کارگزاران متخلف و متهم چطور برخورد می‌کردند. چرا باید بین ضعیف و قوی فرق گذاشته شود؟ چرا متخلّف استعفا نمی‌دهد؟

اینها همه مطالبی است که امثال حزب مؤتلفه اسلامی از روز اول برای آن تشکیل شدند، و اکنون هم باید آن مقاصد را حفظ کنند. الان در دنیا دو قطب وجود دارد؛ یکی قطب مردمان مؤمن به خدا و انبیاء، و دیگری قطبی به اسم جامعه‌ی به اصطلاح مدنی و غیر معتقد به شرایع، که بحث درباره آین دو قطب مفصل است ولی اجمالاً اینکه آنچه ادعای خداپرستان و ادیان الهی است این است که تنها و تنها اداره دنیا بر اساس مکتب انبیاء ممکن است.

اوضاعی هم که در عراق واقع شده، واقعاً اسباب تأسف است. اوضاع طوری شده است که اشخاصی به اسم وهابی و طالبان و القاعده فکر بشریت را نسبت به اسلام مشوش کرده‌اند. طوری شده است که دنیا فکر می‌کند تروریسم، از آثار مکتب اسلام است، حال آن که اسلام دین رأفت و مهربانی است.

در این دنیای محفوف به این شرایط خاص، باید ما انجام وظیفه کنیم. البته عقل و تدبر و فداکاری می‌خواهد.

باید توجه داشته باشیم در جامعه اسلامی اگر نقاط ضعف کمی هم وجود داشته باشد، کمِ آن زیاد است، و باید زود مرتفع شود. همان‌طور که امیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام با یک مسائل به ظاهر کوچکی برخورد شدید داشتند، چرا که اگر همین ضعف کوچک برطرف نشود، جامعه رو به سقوط پیش می‌رود.

باید در برابر تمامی نواقص جامعه واکنش نشان داد؛ «مَنْ‏ تَرَکَ‏ إِنْکَارَ الْمُنْکَرِ بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ یَدِهِ فَهُوَ مَیِّتٌ بَیْنَ الْأَحْیَاء» (3) باید در برابر بعضی از برنامه‌ها که اعلام آشکار حرب با خداوند متعال است نهی از منکر نمود که اگر نهی از منکر ترک شود، هیچ فرقی بین مرده و زنده‌ی ما نیست. اینکه انسان بییند شخصی پنجاه سال معصیت کرده و از او تجلیل می‌شود، باید اعتراض کرد که این خلاف اسلام است.

به هر حال باید جمعیتی باشند که بیدار و آگاه نسبت به امور جامعه بوده و مراقب این هستند که خلاف شرعی از کسی سر نزند، و اگر خدای ناکرده احکام الهی مورد تجاوز قرار گرفت، صدای آنها بلند ‌شود و اعتراض نمایند.

بنده مجدداً از شما عزیزان تشکر می‌کنم، و امیدوارم که خداوند متعال بر توفیقات شما بیفزاید، و عنایات خاصه آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل حال همه شما باشد. انشاء الله طوری شود که از حرفی که اول زدیم و جلو آمدیم تنازل و عقب نشینی نکنیم و تا آخر سرافراز پیش برویم و روز به روز بر عزت مملکت و نظام اسلامی افزوده شود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل ارائه کرد. /924/د102/ج

ارسال نظرات