۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۴۷۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

159خانه عالم در مازندران نیمه کاره است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت تبلیغی بیش از 200 روحانی در مناطق روستایی استان از نیمه کاره بودن 159 خانه عالم در استان خبرداد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، امروز در جمع خبرنگاران از نیمه کاره بودن 159 خانه عالم در مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: توسعه مراکز دینی به ویژه خانه های عالم در مناطق محل استقرار مبلغان ضروری است.

حجت الاسلام شکریان افزایش فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف روستایی را مستلزم توسعه خانه های عالم دانست و گفت: توسعه این مراکز دینی سبب تقویت مبانی دینی در مناطق محروم و روستایی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران توسعه و گسترش خانه های عالم را از جمله مهم ترین برنامه های این سازمان دانست و افزود: با توجه به حضور مبلغ دینی طرح هجرت و مستقر در مناطق روستایی، نیازمند گسترش خانه های عالم هستیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های تبلیغی مبلغان در روستاها گفت: خوشبختانه طرح روحانی مستقر و هجرت در طول سال های اخیر دستاوردهای دینی و فرهنگی بسیاری را در پی داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به اعزام مبلغان دینی به مناطق خاص استان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور تقویت باورهای دینی با اعزام مبلغان مجرب صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام شکریان اعزام مبلغ به مدارس، مساجد و نهادهای دولتی استان را از دیگر برنامه های واحد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال خوبی در مازندران مواجه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تقویت بنیه علمی مبلغان را یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: سال گذشته 220 دوره آموزشی برای مبلغان سنتی استان برگزار شده است.

وی به ساماندهی مبلغان سنتی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: این طرح با شناسایی مبلغان استان و تهیه شناسنامه تبلیغی برای آنها اجرایی شده است.

حجت الاسلام شکریان همچنین از راه اندازی 85 کتابخانه روستایی در مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: این کتابخانه ها به عنوان بهترین منابع برای مبلغان دینی در محل استقرار آنها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت چهار هزار و صد هیأت مذهبی در مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه هزار و 210 نفر آقا و بقیه از بانوان هستند که تاکنون دو هزار مجوز به آنها تحویل داده شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از شناسایی هزار و 610 مداح در استان خبر داد و گفت: تاکنون 247 نفر از این افراد دارای شناسنامه مداحی شدند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان به برنامه های این سازمان در این ایام اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه اعتکاف انتظار، ایام البیض شعبان، احیای انتظار در هر شهرستان حداقل در یک مسجد و برگزاری برنامه ساحل انتظار در ساری، فریدونکنار و نوشهر از جمله برنامه‌های نیمه شعبان سازمان تبلیغات مازندران است./950/پ202/ب

ارسال نظرات