۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۶۲۰
آیت الله شبستری تاکید کرد:

توجه به ارزش‌ها و توصیه‌های دینی در درمان بیماری‌های جسمی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تاکید مبانی اسلامی در حسن خلق با بیماران گفت: کادر بیمارستان‌ها بایستی با عموم بیماران برخوردی مناسب داشته باشند، چراکه تنها رنج و مشقت بیماری برای مردم است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، شب گذشته در جمع کارکنان و کادر پزشکی بیمارستان شهید محلاتی تبریز با اشاره به توصیه‌های اسلام مبنی بر حفظ سلامت جسم و روان، اظهار داشت: شاخص‌های سلامت و عدالت درمانی بایستی بیش از گذشته در جامعه ارتقا یابد.

وی با بیان این‌که توجه به توصیه‌های بهداشتی آیات قرآنی، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت‌های عظیم علمی در عرصه‌های پزشکی و داروسازی، هنوز حکمت بسیاری از توصیه‌های بهداشتی و مبانی فقهی برخی واجبات و محرمات از سوی دانشمندان کشف نشده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که اسلام همواره به سلامت روح و جسم به صورت تؤام تاکید داشته است، تصریح کرد: قطعا سلامت روحی، سلامت جسمی را به دنبال دارد، چنان‌که حضرت علی(ع) فرمودند فقر بلای بزرگی است، بلای بدتر از فقر بیماری جسمی بوده و بدتر از بیماری جسمی، بیماری روحی است.

آیت‌الله شبستری با تاکید بر توجه به ارزش‌ها و توصیه‌های دینی در درمان بیماری‌های جسمی به ویژه بیماری‌های روحی و روانی، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های ارزنده و بزرگی در عرصه پزشکی ایران اسلامی واقع شده که این روند حیرت جهانیان را برانگیخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر برخورد شایسته با بیماران و مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی تاکید کرد و با اشاره به سفارش اسلام در حسن خلق با بیماران، گفت: کادر بیمارستان‌ها بایستی با عموم بیماران برخوردی مناسب داشته باشند، چراکه تنها رنج و مشقت بیماری برای مردم است.

وی رعایت اخلاق پزشکی را لازمه فعالیت الهی قشر زحمت‌کش و خدوم درمانی دانست و تصریح کرد: کمک روحی و روانی به بیمار 50 درصد معالجه را تشکیل می‌دهد، از این رو بایستی مراکز درمانی بیش از گذشته در زمینه‌های روحی و روانی بیماران تلاش کرده و قدم بردارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به رتبه عالی بیمارستان شهید محلاتی تبریز در میان مراکز درمانی نیروهای مسلح کشور افزود: با راه‌اندازی مرکز همودیالیز این بیمارستان امید داریم که رنج بیماران کلیه‌ای که به حق بسیار سخت است، التیام یابد.

همچنین علی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده سپاه عاشورا در سخنانی به ارائه گزارشی از مراحل راه‌اندازی بخش همودیالیز بیمارستان شهید محلاتی تبریز پرداخت و اظهار داشت: این مرکز درمانی براساس نیاز استان و به منظور محرومیت‌زدایی برای ارائه خدمت به افراد محروم استان راه‌اندازی شده است./935/پ202/ج
ارسال نظرات