۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۳۱۶۴۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه شعبان فرصت استغفار و مقدمه ورود به ماه میهمانی خدا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه شعبان را فرصتی برای تهذیب و تزکیه روح برای ورود به ماه رمضان و درک ماه خدا دانست و افزود: نزول برکات خداوند در این ماه وسیله تقرب سریع‌تر بندگان به سوی خداوند متعال است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ای که به مناسبت جشن های شعبانیه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و بیان اهمیت استفاده از ماه شعبان برای ورود به رمضان گفت: جایگاه ماه شعبان در نزد پیامبر اکرم (ص) چنان با عظمت بود که ایشان در بیان حدیثی گهربار می فرماید: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند، آن ماهی است که روزی بندگان در آن زیاد می‌شود.

وی به فضیلت و ارزش این ماه در پیشگاه الهی اشاره کرد و گفت: ماه شعبان در زمره شریف ترین ایام سال قرار دارد و به انجام اعمال مختلف در این ماه بسیار سفارش شده است تا ضمن زدودن آلودگی ها از روح و جسم، انسان با فراغ بال و تزکیه نفس به ماه میهمانی خدا وارد شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه شعبان را فرصتی برای تهذیب و تزکیه روح برای ورود به ماه رمضان و درک ماه خدا دانست و افزود: از جمله اعمالی که در ماه شعبان به آن سفارش شده تمرین سکوت برای اندیشیدن درخویش و آماده شدن برای بهره برداری بهتر از ماه رمضان است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ولادت منجی عالم بشریت در ماه شعبان را زینت بخش این ماه پر فضیلت دانست و گفت: نیمه شعبان هم نوید آمدن مصلحی را می‌دهد که اسلام و مستضعفان حاکمان روی زمین می‌شوند و امیدواریم که مردم با نزدیک شدن به سیره اهل بیت(ع)و زمینه سازی هر چه بیشتر ظهور آن هم برپاکننده احکام و ارزش های دینی در جامعه باشند.

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از برکات الهی در این ماه افزود: نزول برکات خداوند در این ماه وسیله تقرب سریع تر بندگان به سوی خداوند متعال است که باید با استفاده از لحظه‌های سرشار از معنویت و عبودیت این ماه بزرگ، خود را برای دریافت فیوضات الهی ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: بر اساس روایات معصومین(ع) ماه شعبان در زمره گرامی ترین ایام سال قرار دارد و به انجام اعمال عبادی مختلف در این ماه بسیار سفارش شده است تا انسان ضمن زدودن آلودگی ها از روح و جسم، انسان با آسودگی خیال و تزکیه نفس به ماه میهمانی خدا وارد شود.

حجت الاسلام شکریان، ماه شعبان را فرصت مناسبی برای دعا و راز و نیاز با خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری مناسب از فضیلت‌های این ماه با عظمت، مقدمات رحمت و غفران الهی را برای خود مهیا و بهترین خدمت به تشنگان معرفت و معنویت به ویژه نسل جوان باشیم./950/پ203/س

ارسال نظرات