۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۶۴۸
آیت‌الله جنتی:

انتخاب آیت‌الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب به دنیا فهماند راه امام ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جنتی با اشاره به این که انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که راه امام راحل همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نظام را در شرایط خاص به بهترین نحو مدیریت کردند.
آيت الله احمد جنتي 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان امروز در مراسم گرامیداشت آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و 72 تن از شهدای هفتم تیر در مهدیه این شهر این شهید را شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این روحانی انقلاب و ولایت مدار تلاش های گسترده ای در جهت اعتلای اسلام راستین و انقلاب انجام داد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نظام اشاره کرد و گفت: این شورا نقش مهمی در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های ملی بر عهده دارد و خوشبختانه در طی سال های اخیر کارنامه درخشانی از خود در این خصوص به جای گذاشته است.

آیت‌الله جنتی همچنین به نقش امام راحل در رهبری نهضت عظیم اسلامی در سال 57 اشاره کرد و افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با همراهی ملت ایران توانستند حکومت دو هزار و500 شاهنشاهی را سرنگون و حکومتی بر پایه آموزه های قرآنی پایه گذاری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز افتخار جهان اسلام در دنیا محسوب می شود، بیان داشت: انقلاب ملت ایران امروز الگوی ملت های مسلمان برای مقابله با حکام مستبد و دیکتاتور قرار گرفته است.

آیت‌الله جنتی با بیان این که همه تلاش های امام خمینی(ره) در جهت اعتلای اسلام راستین بود، ادامه داد: ایشان طاغوت را به اذن خداوند متعال از بین برد و حکومت اسلامی را جایگزین آن کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جایگاه ارزش های دینی و اسلامی در دوران حکومت طاغوت، گفت: متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی احکام دینی حالت شکست خوردگی پیدا کرده بود و احکام مسلم دینی در حاشیه قرار گرفت، اما امام خمینی(ره) با قیام خود اسلام راستین را احیا کرد و بار دیگر ارزش های اسلامی را به متن جامعه بازگرداند.

وی امام خمینی(ره) را احیاگر اسلام ناب در عصر حاضر معرفی کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب، اسلام را از خطر خمودی نجات داد، تصریح کرد: امت اسلامی و انسان های آزاده دنیا تا آخر عمر مدیون از خودگذشتگی های امام راحل هستند.

آیت‌الله جنتی با بیان این که امام خمینی (ره) مردم را از ظلم نجات داد، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران استقلال و آزادی را به صحنه زندگی مردم ایران بازگرداند.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت جدی و آشکار خود را انقلاب ملت ایران بیان کردند، افزود: آنها در این مسیر تلاش های گسترده ای کردند تا مانع از حرکت قطار پیشرفت نظام اسلامی شوند، اما همواره شکست خورده میدان بوده و هستند.

اقتدار نظام با توطئه دشمنان شکسته نخواهد شد

دبیر شورای نگهبان جنگ تحمیلی را یکی از تلاش های مذبوحانه استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمنان در هشت سال دفاع مقدس با کمک های مالی، سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی به رژیم بعث عراق تمام توان خود را برای پیروزی صدام به کار گرفتند.

آیت‌الله جنتی رژیم شاهنشاهی را مروج علنی فساد و بی بندوباری در جامعه دانست و ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از اعمال زشت و غیر دینی به صورت علنی در جامعه ترویج می شد، اما انقلاب اسلامی بساط فساد و بی بندوباری را برچید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی پس از شکست در عرصه نظامی به تحریم و توطئه های نرم علیه نظام روی آوردند، بیان داشت: دشمنان باید بدانند که اقتدار و عظمت نظام اسلامی با توطئه های آنها شکسته نخواهد شد و تهدید و تحریم تنها زمینه بالندگی و عزت بیشتر ملت ایران را فراهم خواهد کرد.

رهبری به بهترین شکل نظام را مدیریت کردند

وی ترور را آخرین تلاش مذبوحانه دشمنان در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب به ویژه گروهک منافقین بسیاری از شخصیت های برجسته نظام را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمنان انقلاب پس از شکست همه نقشه های خود در دهه اول انقلاب رسیدن به اهداف شوم خود را در رحلت امام خمینی(ره) می دانست، بیان داشت: پس از رحلت امام راحل انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از سوی خبرگان ملت همچون معجزه ای بود که همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد و تیرخلاصی بر پیکره نیمه جان استکبار جهانی بود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر به خوبی نظام اسلامی را حفظ کردند، گفت: ایشان با ادامه راه امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اوج قله های پیشرفت و تعالی هدایت کردند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به این که انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی به دنیا فهماند که راه امام راحل همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نظام را در شرایط خاص به بهترین نحو مدیریت کردند.

ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه گناه بزرگ و نابخشودنی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، بیداری اسلامی در خاورمیانه را تحقق وعده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: تشکیل یک حکومت واحد اسلامی، بیداری امت اسلامی و فراهم کردن مقدمه ظهور امام زمان (عج) از مهم ترین اهداف قیام امام راحل بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام خمینی(ره) راه پیشرفت و تعالی نظام را در وحدت می دانستند، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه گناه بزرگ و نابخشودنی است و آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند با همدلی در کنار هم زندگی کنند./950/پ202/ج
ارسال نظرات