۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۶۸۳

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان این‌که بسیجیان و پاسداران پیرو خط انبیا و اولیای الهی هستند، گفت: امروز بیش از گذشته نیازمند نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های علمی و پژوهشی هستیم.
چند خبر کوتاه از استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جمع بسیجیان زنجانی اظهار داشت: بسیج یکی از شجره های طیبه انقلاب اسلامی به شمار می رود که برکات بزرگی برای نظام اسلامی داشته است.

وی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) همواره بر نقش بسیج در جامعه تاکید داشته است، گفت: فعالیت‌های بسیج نباید منحصر در بخش‌های خاص شود، امروز بیش از گذشته نیازمند نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های علمی و پژوهشی هستیم.

امام جمعه زنجان با بیان این‌که زندگی در عصر پیامبر اکرم (ص) و وجود محبت اهل بیت و اوصیای آن حضرت در دل‌های ما از الطاف الهی است، اضافه کرد: بسیجیان و پاسداران پیرو خط انبیا و اولیای الهی هستند، وافتخار سپاه و بسیج فرماندهی ولایی است.

وی با اشاره به اینکه ولایتی که مسلمانان در زمان پیامبر بر ایشان قائل بودند امروزه در قالب ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، تاکید کرد: باید به این مسئله افتخار کنیم که شعاع تابش پیامبر اکرم (ص) امروز در قالب پرتو ارزشمند ولایت فقیه نمایان شده است.

برگزاری جشن مهدویت در حوزه علمیه برادران و خواهران هیدج

حجت الاسلام محمدی، رئیس تبلیغات اسلامی ابهر، از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در پارک پردیس ابهر خبر داد و اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های ما به صورت مردمی بوده و متولیان فرهنگی و مسؤولان برنامه‌ریزی فقط در بحث ساماندهی و نظارت تلاش کرده و باید در بخش مالی هم حضور داشته باشند.

وی به برنامه‌های اعیاد شعبانیه در سطح شهرستان ابهر اشاره و خاطرنشان کرد: آذین‌بندی‌ها آغاز شده و برای مساجد جامع نشاط، خاتم‌الانبیاء(ص) شهرک و مسجد صاحب‌الزمان(عج) هیدج برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر همچنین از برگزاری جشن بزرگ ولایت و مهدویت در حوزه علمیه برادران و خواهران هیدج خبر داد و گفت: در روز میلاد امام زمان(عج) نخستین برنامه در میدان امام خمینی(ره) با برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین با حضور 17 مداح شهرستانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: بعد از ظهر روز نیمه شعبان نیز جشن بزرگی در محل پارک پردیس ابهر برگزار می‌شود و در این میان هشت هیئت را در شهرستان برای اجرای برنامه ویژه برنامه‌ریزی کرده و مبالغی را نیز تزریق کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت 250 هیئت مذهبی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد هیئت‌ها در شهرها و روستاهای شهرستان برای اعیاد شعبانیه برنامه دارند.

وی اضافه کرد: باید در زمینه انحراف در برخی جشن‌های نیمه شعبان برنامه‌ریزی شده و از اجرای گروه‌‌های ارکست در این روز جلوگیری کرد و باید به شور مردم در جشن‌های نیمه شعبان سمت و سویی بدهیم که مورد رضایت صاحب اصلی این مجالس قرار بگیرد.

موفقیت‌های ایران از برکات ولایت فقیه است

حجت‌الاسلام علی طهماسبی، امام جمعه قیدار، موفقیت‌های کسب شده برای ایران در عرصه‌های بین‌المللی را از برکات رهبری ولایت فقیه اعلام کرد و اظهار داشت: برکات وجودی ولایت فقیه همواره موثر در کشور منشاء توفیقات و موفقیت‌های ارزنده در عرصه های بین المللی بوده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در دوران بحران هویت و فرهنگ غرب در ایران بنیان نهاده شده است، تصریح کرد: امام راحل در واقع مردم‌ سالاری دینی را در دنیا احیا کرد و با استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران ظرفیت‌های اسلام در زمینه‌های حکومتی را به دنیا ثابت کرد./935/د101/س

ارسال نظرات