۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۷۲۴
رییس مجلس:

اعتبارات تخصیصی به حوزه‌های علمیه در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی ناچیز است

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی میزان اعتبار تخصیصی به حوزه‌های علمیه کشور را در مقابل اعتباری که برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در نظرگرفته می شود ناچیز دانست.
دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در جریان سفر یک روزه خود به استان گیلان از روند ساخت حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت بازدید کرد.

وی در این بازدید رونق فرهنگی در کشور را حول محور حوزه های علمیه و مساجد دانست و خاطرنشان کرد: به همین منظور در هر سال حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت عمرانی و اجرایی حوزه های علمیه اختصاص داده می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این میزان اعتبار با مدیریت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به منظور تقویت مدارس علمیه مناطق مختلف هزینه می شود.

لاریجانی با اذعان به این که میزان اعتبار تخصیصی به حوزه های علمیه کشور در مقابل اعتباری که برای دانشگاه ها و آموزش و پرورش در نظرگرفته می شود ناچیز است، تأکید کرد: باید گام های بیشتری در این خصو‌ص برداشته شود تا کمبود ها جبران شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ان شاء الله در سال های آینده اعتبار مناسب تری را جهت اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی در حوزه های علمیه و مساجد در نظر خواهیم گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی توجه جدی به مسائل فرهنگی کشور دارد، از توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی در سال های آتی برای رونق برنامه های فرهنگی در حوزه های علمیه و مساجد خبر داد و گفت: توسعه و رونق فعالیت های دینی و فرهنگی در کشوریک ضرورت مهم است.

لاریجانی با اشاره به این‌که در گذشته مدارس علمیه در مرکز شهرها احداث می شد و شهرها حول محور حوزه های علمیه شکل می گرفتند، تصریح کرد: این اقدام زمینه گسترش معارف دینی را در شهرها تقویت می کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش و همت نماینده ولی فقیه در گیلان به منظور ساخت این حوزه علمیه جامع تقدیر کرد و خواستار توجه ویژه دولت و نمایندگان مجلس به منظور تسریع در ساخت این مرکز بزرگ دینی شمال کشور شد./950/پ202/ج
ارسال نظرات