۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۳۱۸۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

هرگونه عقب نشینی در برابر زیاده‌خواهی غرب آنها را گستاخ‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه تاکید کرد: اعمال تحریم با هدف فشار سیاسی و روانی برای عقب‌نشینی ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود است و هرگونه عقب نشینی در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب آنها را گستاخ‌تر می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران، اظهار داشت: سیاست دوگانه غرب در برابر برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را غیرقابل قبول دانست و گفت: اعمال تحریم با هدف فشار سیاسی و روانی برای عقب‌نشینی ایران از حقوق مسلم هسته‌ای خود است.

وی با تاکید بر این‌که موضع دیپلماسی کشور همان مواضع و بیانات اخیر مقام معظم رهبری خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی درک کرده‌اند که دیگر تهدید و تحریم در مقابل اراده ملت ایران کاربرد نداشته و باید به یاوه‌گویی‌ها پایان دهند.

امام جمعه مراغه افزود: ملت ایران با ایستادگی در مقابل خواسته‌‌های نامشروع غرب نشان داد که دشمن زبون‌تر از آن است که بتواند در برابر قدرت‌های ملت‌های مسلمان و بیدار جهان ایستادگی کرده و گفته‌های بی‌اساس خود را عملی کند، دیگر دوران حاکمیت گفتمان اسلامی در جهان فرا رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که استکبار جهانی تنها به کوتاه آمدن ملت و مسؤولان از منافع ملی، راضی نخواهند شد، تصریح کرد: کارشکنی‌های گذشته غرب و رفتار دوگانه استکبار در قبال ایران نشان داده که هر گونه عقب‌نشینی، جرات دشمنان در ادامه سیاست‌های خصمانه را افزایش خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تاکید کرد: در مقابل خواسته های نامشروع و تهدیدهای آنها باید ایستادگی کرد، چراکه سیاست یک بام و دو هوای غرب در برابر دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای و از سویی دیگر نگهداری کلاهک های هسته ای توسط رژیم صهیونیستی، مشخص است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مردم ایران استوار، پایدار، مقاوم و حافظ انقلاب اسلامی هستند، افزود: مسؤولان نیز باید با قدرشناسی از ملت، چاره‌ای برای رفع گرانی‌های اخیر داشته بیاندیشند و بدانند که جلب اعتماد عمومی لازمه تداوم ارزش‌های انقلاب و نارضایتی موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

امام جمعه مراغه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان ادامه داد: با توجه به این‌که ماه رمضان در پیش رو است و همه مردم برای میهمانی خدا آماده می شوند، باید تمام مایحتاج مردم تامین شود تا آنها دغدغه ای برای تهیه آنها از لحاظ کمیت، کیفیت و قیمت نداشته باشند.

وی در پایان با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین توطئه های دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اراده جوانان ایرانی، ترویج مواد مخدر است، مردم خواستار برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ هستند./935/پ202/ج
ارسال نظرات