۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۰۶۶

اعلام برنامه‌های احیای شب نیمه شعبان در مشهد

خبرگزاری رسا ـ شب نیمه شعبان با قرائت مناجات شعبانیه، دعای عهد، نورافشانی و اجرای برنامه های متنوع در پایتخت معنوی ایران اسلامی احیا می‌شود.
آذين بندي شهر در آستانه جشن نيمه شعبان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به تأکید روایات مبنی بر احیای شب نیمه شعبان، آیین احیای خجسته طلعت منجی عالم بشریت(عج)، با عنوان «فانوس انتظار» در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و با حضور قریب به هزار نفر از منتظران ظهور و همچنین امدادگران و داوطلبان نیک اندیش هلال احمر، برگزار می شود.

وی اظهار داشت: سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرویان، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت الاسلام اسلامی فر، اجرای تواشیح و همنوایی قرآن، نورافشانی، برگزاری شش حلقه معرفت مهدوی، نماز شب و اقامه نماز جماعت صبح و زمزمه دعای عهد، عمده برنامه های این مراسم معنوی می باشد .

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: هدف از اجرای این مراسم آگاهی بخشی مهدوی و ترویج فرهنگ انتظار پویا و پیوند هر چه بیشتر با ولایت است و بسته های فرهنگی ارزشمند و هدایای ارزنده ای برای حاضران و منتخبان درنظر گرفته ایم.

در ادامه،حجت الاسلام سید مصطفی هاشمی محجوب، دبیر اجرایی مراسم فانوس انتظار نیز ابراز داشت: رسیدن به جامعه قرآنی و مهدوی(ع) نیازمند توجه ویژه به خانواده ها به عنوان مخاطبان اصلی برنامه های مذهبی می باشد و برای همین همزمان با این مراسم معنوی "مهد مهدوی" با بازی های آموزشی و برنامه های متنوعی برای کودکان و نوجوانان پیش بینی شده است.

وی افزود: مخاطبان این برنامه، برای حضور ثبت نام کرده و در حاشیه مراسم اصلی از غرفه های کتاب و نمایشگاه عرضه محصولات مهدوی(ع) نیز بازدید می کنند.

گفتنی است افزون بر هلال احمر، صدا و سیمای خراسان رضوی، مجمع فرهنگی فاطمیون، شورای هیئات مذهبی استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس، مؤسسه راه روشن، ستاد مردمی مهدویت و روزنامه های قدس و شهرآرا نیز در اجرای هرچه باشکوه تر این آئین معنوی، مشارکت دارند./930/د102/س

 

ارسال نظرات