۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۱۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

شناخت معانی انتظار بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن  تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در جمع خبرنگاران، ترویج فرهنگ انتظار را یکی از محور ترین رسالت های جامعه اسلامی دانست و گفت: همه متولیان دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باید در این جهت گام بردارند.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام شکریان مشکلات جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت در سطح جهان همه مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر را مرتفع خواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص  سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام شکریان خدا محوری، دین محوری و عدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که وظیفه اصلی منتظران انتظار فرج، تلاش جهت برپایی حکومت عدل جهانی تحت رهبری امام زمان (عج) است، افزود: در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن واهداف آن باشد.

 

وی با تاکید بر اهمیت پاسداشت دهه مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) انتظار فرج از برترین عبادت ها است که نشان از اهمیت کار فرد منتظر دارد و باید در راستای ترویج فرهنگ انتظار در سطح جامعه فعالیت مضاعف صورت گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان انتظار را مایه نشاط در جامعه، استقامت در دین، تلاش در جهت گسترش خوبی ها و ایستادگی در مقابل زورگویان و مستبدان عالم عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان از صدر اسلام تا کنون به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نشانه رفتن به دو بال بالابرنده فرهنگ دینی ما یعنی عاشورا و مهدویت درصدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند که البته هوشیاری ملت و رهبری مدبرانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مانع تحقق نقشه های شوم دشمنان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به فعالیت های این اداره کل در دهه مهدویت اشاره و تصریح کرد: با توجه به همزمانی فصل تابستان با دهه مهدویت برنامه ویژه ای برای مسافرین سواحل دریای مازندران با عنوان ساحل انتظار در شهرهای ساری، فریدونکنار و نوشهر با حضور مبلغان دینی برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران تشکیل ستاد نیمه شعبان در شهرهای استان، برگزاری دوره آموزش وبلاگ نویسی و تبلیغ جهت ایجاد وبلاگ های مهدویت از سوی هیأت های مذهبی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه گرافیکی طرح مهدویت، برپایی نمایشگاه با موضوع مهدویت، فعال سازی شورای هیأت های مذهبی شهرهای استان جهت برگزاری جشن های نیمه شعبان و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ویژه دانش آموزان کلاس های طرح اوقات فراغت با دعوت از یکی از اساتید توانمند را از دیگر اقدامات این اداره کل در دهه مهدویت عنوان کرد.

 

وی با بیان لزوم بهره گیری از فیوضات شب های ماه شعبان به ویژه شب نیمه شعبان اشاره کرد و افزود: برنامه ویژه احیای انتظار در شب نیمه شعبان در همه شهرهای مازندران و اعتکاف انتظار در دو منطقه شهرستان بابل جهت ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و جشن نیمه شعبان در هزار و 100 مسجد سراسر استان و مساجد محوری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین به اعزام 570 مبلغ به مساجد و محافل، تولید و چاپ بیست هزار پوستر و بروشور، چاپ هفتاد هزار کارت ویژه نیمه شعبان، تولید سی دی نواهای نیمه شعبان، نصب بنر و آذین بندی معابر، سر درب ادارات و نهادها شهرهای استان، ارسال پیامک، برپایی ایستگاههای صلواتی اشاره کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه های این سازمان را برگزاری برنامه های قرآنی این اداره کل، برگزاری گفتمان قرآنی (انتظار فرج در نظر قرآن) ویژه معلمان و مدیران مؤسسات و خانه های قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن در شب میلاد، ایستگاه نقاشی ویژه قرآن آموزان پیش دبستانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات انتظار، اجرای برنامه ختم قرآن و صلوات برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(ع)، برگزاری برنامه دعا و قرآن بخوانید هدیه بگیرید در شب میلاد ویژه قرآن آموزان پیش دبستانی اعلام کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از برگزاری برنامه احیای انتظار ویژه شب نیمه شعبان در همه شهرهای استان خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و همچنین انجام اعمال ویژه شب نیمه شعبان، این برنامه در 45 مسجد فعال مازندران برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات