۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۴۴۱
مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان:

انتظار ظهور در نظام اسلامی نباید تنها در حد مفاهیم انتزاعی باقی بماند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان با تأکید براین که انتظار ظهور در نظام اسلامی نباید تنها در حد مفاهیم انتزاعی باقی بماند، گفت: تبیین صحیح جایگاه مهدویت و انتظار در جامعه دینی، زمینه ساز جهانی شدن فرهنگ اصیل مهدویت خواهد شد.
مسؤول طرح هجرت گيلان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، امروز در جمع خبرنگاران، اعتقاد به مهدویت را یک تفکر اصیل دینی دانست و خاطرنشان کرد: این تفکر دینی باید به شیوه ای مناسب در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

 

وی با بیان این که برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل مهدویت باید همه نهادهای دینی و فرهنگی جهاد گونه به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: تبلیغ مهدویت و فرهنگ انتظار نیازمند حرکت جهادگونه است و همه نهادهای دینی و فرهنگی کشور باید با کنار گذاشتن کارهای موازی همسو با هم به اقدامات تخصصی و ریشه ای در این عرصه بپردازند.

 

مدیر بنیاد مهدویت گیلان با اشاره به این که نهادینه شدن آموزه های مهدویت، جوانان را در برابر دین ستیزان بیمه می کند، ادامه داد: اندیشه های والای فرهنگ انتظار بهترین سد در برابر ترویج افکار انحرافی دشمنان نظام اسلامی است.

 

وی، یکی از روش‌های جنگ فرهنگی دشمنان را‌ گسترش دادن شبهات مخالفان عقیده مهدویت دانست و با بیان این که اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت مهم ترین راه مقابله با افکار انحرافی دشمنان اسلامی است، افزود: ما باید در مقابل فعالیت‌های مسموم دشمنان اسلام هوشیار باشیم.

 

مدیرعامل بنیاد مهدویت گیلان با بیان این که انبیا کار هدایت مردم و نجات آنها از طاغوت و ظلم را بر عهده داشتند، افزود: ائمه معصومین(ع) مردم را به سوی بندگی خداوند هدایت کردند.

 

وی گفت: همه باید در مقابل نحله‌های انحرافی دشمنان بصیرت داشته باشیم و بدانیم که حتی نماز بدون بصیرت بی‌فایده است.

 

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان با اشاره به این که دشمنان پایه اصلی این انقلاب را هدف قرار داده‌اند، افزود: آنها قصد دارند اساس و ریشه انقلاب را در نطفه خفه کنند؛ اما تاکنون نتوانستند به این مقصود خود دست یابند و تنها گرد خود می‌چرخند.

 

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به دکترین مهدویت در مراکز تخصصی و پژوهی خاطرنشان کرد: باید اندیشه مهدویت در بطن تمام قوانین، اندیشه‌ها، کتاب‌ها و دانشگاه‌ها گنجانده شود و مراکز تخصصی آن را پشتیبانی کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی، هدف صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام در باره شبه افکنی و ایجاد انحراف در مقوله مهدویت را سست کردن ایمان مردم نسبت به مهدویت دانست.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام در سال‌های اخیر اقدام به انجام طرحی جهانی کرده‌اند تا شرایط و امکانات لازم را برای از بین بردن مسأله مهدویت و خالی کردن اصول مهدویت از محتوای اصلی آن فراهم آورند، گفت: دشمنان در سال‌های اخیر با ترفندهای مختلفی به دنبال ایجاد شبهه در بحث مهدویت به عنوان یکی از اصول اعتقادی مسلمان هستند.

 

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان با بیان این که تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامی سبب جهانی شدن تفکر اسلامی می‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامی نباید تنها درحد مفاهیم انتزاعی باقی بماند، خاطرنشان کرد: نباید در ترویج فرهنگ مهدویت سطحی نگری صورت گیرد.

 

وی با اشاره به شبهات ایجاد شده در عرصه مهدویت از طرف دشمنان اسلام، افزود: مبلغان دینی باید با پاسخگویی به شبهات مطرح شده از طرف دشمنان، زمینه جهانی شدن فرهنگ مهدویت را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز هر روز شبهات و سؤالات جدیدی درباره ابعاد مختلف دین مقدس اسلام برای قشرهای مختلف به ویژه جوانان مطرح می شود؛ از این رو ضروری است در مراکز دینی به ویژه حوزه علمیه به این شبهات و سؤالات پاسخ داده شود.

 

مدیر عامل بنیاد مهدویت گیلان، پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار را شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات