۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۲۸۰۷

اعلام فراخوان سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی

خبرگزاری رسا ـ فراخوان سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به همت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام شد.
جشنواره پيامك ادبي رضوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت، مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره بین‌المللی پیامک ادبی رضوی از مجموعه برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را برگزار می‌کند.


مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن اعلام این خبر، به محورهای جشنواره پیامک ادبی رضوی اشاره کرد و گفت: تک بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا(ع)، تمثیل‌ها، رؤیا پردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر وهمچنین زندگی نامه، سفر تاریخی امام رضا(ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا(ع) با ذکر منبع روایات از محورهای این جشنواره است.


حسین نیازمند ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره را بیان کرد و اظهار داشت: متن پیامک باید جدید، تک بیت، مصرع یا جمله‌ای زیبا و تأثیرگذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است و پیش از این منتشر نشده باشد.


وی همچنین افزود: متن پیام باید به فارسی بوده و بین 25 تا 150 حرف (بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد و متن‌های خارج از این محدوده در جشنواره شرکت داده نخواهند شد.


مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: پیامک‌های دریافتی که حائز شرایط باشند پس از بررسی در هئیت داوران، پیامک‌های برتر انتخاب و از نفرات برگزیده در سطح ملی و همچنین استانی با اهدای تندیس، لوح سپاس و جوایز نقدی توسط مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر خواهد شد.


نیازمند به زمان و شیوه شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکر شده تا پایان ساعت 24 روز چهارشنبه اول شهریورماه سال جاری به شماره 100030251 ارسال نمایند و پس از ارسال پیامک تا 24 ساعت بعد منتظر تاییدیه پیامک ارسالی خود باشند که در صورت عدم دریافت تاییدیه مجدداً پیامک خود را ارسال نمایند.


وی در پایان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره را قبل از دهه کرامت در تهران اعلام کرد. /916/د102/ع

 

ارسال نظرات