۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۱۳۴
مدیر کل ارشاد مازندران:

ماه رمضان فرصتی برای تقویت اعتقادات نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی نسل جوان دانست و گفت: درک درست این ماه زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی را فراهم می‌کند.
رمضان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان نه تنها در اسلام و بعد از بعثت پیامبر دارای فضیلت و برتری شده بلکه قبل از اسلام نیز چنین بود تا آنجا که از نظر زمانی به مقامی رسید که همه کتاب های آسمانی در این ماه به پیامبران نازل شد.

 

وی با اشاره به این‌که رمضان ماه بهار قرآن و ماه نزول آیات رحمت و برکت است و با آغاز ماه مبارک رمضان، درهای دوزخ بسته شده و خداوند تمام درهای رحمت خویش را به روی بندگانش می‌گشاید، افزود: این ماه بهترین ماه بازگشت به فطرت الهی خویشتن و رسیدن به قرب الهی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: همه روزها و شب‌های رمضان از حال و هوای ملکوتی و خاصی برخوردار است و روزه‌داران بیشتر ساعات خود را به دعا و نیایش و تلاوت قرآن می‌گذرانند و در خلوت عارفانه خود جویای تجلی وصال حضرت احدیت هستند.

 

وی افزود: ما باید به شکرانه همه نعمت‌ها و برکاتی که حضرت حق در ماه رمضان به بندگانش ارزانی داشته سجده شکر به جای آوریم و از فرصت‌هایی که در این ایام در اختیارمان قرار گرفته حداکثر بهره را ببریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: در ماه رمضان، خداوند میزبان ما است، ما نیز بهانه‌ای می‌یابیم تا میزبان بندگان او باشیم، زیرا فرصت مناسبی برای ادای سنت با ارزش و پسندیده کمک به نیازمندان و مستمندان را به دست آورده‌ایم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: اهمیت شب های قدر به نزول قرآن و رقم خوردن مقدرات هر فرد در این شب است؛ از این رو باید در ایام رمضان با توجه به دستورات الهی، برای این شب مهم خود را آماده کنیم.

 

وی با بیان این که مازندران در ماه مبارک رمضان میزبان هفته فرهنگ رضوی و نمایشگاه قرآن است، خاطرنشان کرد: رمضان بهترین فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی نسل جوان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این ماه را بهترین فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی نسل جوان دانست و ابراز داشت: درک درست این ماه زمینه به دست آوردن مواهب و برکات الهی را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: رمضان بهترین ماه برای ترویج عطوفت و مهربانی میان اقشار مختلف جامعه است و فرصتی مغتنم برای تبیین فرهنگ نشر معارف علوی و فاطمی و اخلاق‌گرایی در جامعه است.

 

وی با بیان این که در نگاه فرهنگ دینی ما صدقه دادن، یاری رساندن به مستضعفان و اطعام دارای ارزش زیادی است که ثوابش در ماه رمضان زیاد است، ادامه داد: ائمه ما نسبت به محرومان و ایتام توجه خاصی داشتند پس شایسته است که برای ترویج این فرهنگ بیش از گذشته تلاش کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که رمضان فرصتی برای بندگی از راه قرآن است، متذکر شد: باید خود را برای بندگی از راه عمل واقعی به قرآن کریم در این ماه مبارک آماده کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات