۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۲۵۰
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

اعزام 2200 مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و 200 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبرداد.
اعزام مبلغين به مناطق محروم کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از اعزام دو هزار و 200 مبلغ دینی همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبرداد.

 

وی با اشاره به نقش مبلغان در ترویج معارف اسلامی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، افزود: مهم ترین رسالت مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که از دو هزار و 200 مبلغ دینی اعزامی در ماه رمضان، حدود 300 نفر اعزامی از قم و مشهد هستند، خاطرنشان کرد: افزون بر این 83 روحانی مستقر نیز در فعالیت‎های تبلیغی این ماه با عظمت همکاری می کنند.

 

وی در ادامه سخنانش بیان مسائل احکام دینی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی، تفسیر قرآن، جلسات قرانی و تشکیل حلقه های معرفت، اقامه نماز جماعات سه وعده ای، برگزاری جلسات بانوان و سخنرانی را از اهداف مبلغان اعزامی دانست.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به برگزاری همایش توجیهی قبل از ماه مبارک رمضان برای مبلغان اعزامی گفت: در این همایش ها توصیه هایی که بیش از 25 بند بوده است از سوی مرکز و دفتر تبلیغات اسلامی در اختیار روحانیان اعزامی قرار گرفته است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه مبارک رمضان آمد تا تشنگی و گرسنگی روز قیامت را به ما یاد آوری و مسلمین را برای داشتن آخرتی بهتر آماده کند و آنها را نسبت به اطاعت و بندگی و عبودیت خداوند یکتا آزمایش کند و نیز تقوای مؤمنین را محک زده و بسنجد.

 

وی افزود: رمضان از بهترین ماه‌های سال است و خداوند امتیازات فراوانی برای آن عنایت کرده است. امتیازاتی که در هیچ یک از ماه‌های دیگر وجود ندارد و ممکن نیست انسان در غیر آن ماه به آن فضایل و پاداش‌ها دست یابد.

 

حجت‌الاسلام شکریان بیان کرد: فضای معنویت، عبادت، تلاوت قرآن، حس همگرایی، حس همکاری و کمک به محرومین و فقرا و در مجموع توجه به خدا و کلام الهی و نیز شکوفایی عواطف انسانی و احساس نوع‌دوستی در سراسر ماه مبارک رمضان آشکار و زمینه خودسازی و بازگشت به معنویت برای انسان فراهم است.

 

وی عنوان کرد: برای دستیابی به تقوا، عبودیت و بندگی خالص خداوند روش‌های مختلفی در آموزه‌های اسلامی بیان شده که یکی از مهم‌ترین آنها روزه‌داری است که می‌تواند فطرت خفته انسان را بیدار کند و او را در مسیر الهی قرار دهد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که رمضان ماه میهمانی خدا است، اظهار داشت: مسلمانان در این ماه باید یتیمان و بی سرپرستان جامعه را از یاد نبرده و در کاهش مشکلات آنان تلاش کنند.

 

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه افزود: مبلغان دینی در این ماه باید با ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی این فرهنگ غنی را میان مردم به ویژه جوانان نهادینه کنند، چون قرآن کریم بهترین غذای روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهی می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خداوند در این ماه درهای رحمت خود را به سوی بندگانش می گشاید، ادامه داد: مسلمانان باید از قدر و منزلتی که این ماه پرفیض دارد به خوبی استفاده کرده و بخشش گناهان خود را از درگاه ایزد منان مسألت کنند.

 

حجت الاسلام شکریان تقویت نظام جمهوری اسلامی را مهم‌‌ترین وظیفه مبلغان دینی اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان باید با تشریح مسائل و احکام مورد نیاز مردم زمینه ارتقای فرهنگ دینی و معرفتی آنان را فراهم کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در این ایام مبلغان باید ضمن مقابله قرآن به تفسیر آیات قرآنی، بیان برخی احکامی که مغفول مانده، مباحث روز و بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی را مطرح کنند.

 

وی با اشاره به بحث حجاب و عفاف نیز گفت: بسیاری از افراد به دلیل بی‌توجهی و نبود‌آگاهی به بدحجابی روی می‌آورند که ماه رمضان فرصت خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی جهت ترویج عفاف و حجاب است./950/پ202/س

 

ارسال نظرات