۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۲۷۱
ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان‌(3)؛

اخلاص در عمل نخستین رمز موفقیت مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نخستین رمز موفقیت یک مبلغ را اخلاص در عمل و انجام کارها برای خدا دانست وگفت: دوری از تجملات و تشریفات و ساده‌زیستی و داشتن ارتباط حسنه و معاشرت با مردم و همنشینی با آنها برای مبلغان لازم است.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي

 

حجت‌الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ماه‌ مبارک رمضان ماه نیایش، مغفرت، استغفار، نزول رحمت الهی، قرآن، تهذیب نفس و خودسازی است، ماهی که بیشترین ظرفیت برای دعا، مناجات و ارتباط و عبادت پروردگار است.

وی با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بارش رحمت الهی و بهار قرآن است و مردم  بیشتر به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی روی می‌آورند این ماه را بیشترین جایگاه و ظرفیت تبلیغی از نظر مکان، زمان و مخاطب دانست.

وی تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان کل ساعات و لحظات آن است که برای همه آنها اعمال خاص و دعاهای ویژه‌ای وجود دارد مانند دعای روزها، شب‌ها و سحرهای ماه مبارک رمضان و نمازهای ویژه ایام این ماه است.

حجت‌الاسلام موسوی با توجه به متنوع بودن ظرفیت‌ها و فرصت‌های تبلیغی در این ماه گفت: مبلغان می‌توانند درمکان‌های مختلف از جمله منازل و خانه‌های مردم با برنامه ریزی اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن و آموزش احکام، عقاید و اخلاق کنند و در کنار سفره‌های افطاری و نذری به تبلیغ چهره به چهره بپردازند.

 وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مبلغان در کنار مردم و در خدمت مردم به تبلیغ معارف اسلامی و منبر و خطابه و برگزاری کلاس‌های مختلف می‌پردازند و مردم آنها را به عنوان یک رسانه می‌شناسند.

وی تأکید کرد: مبلغان باید فرصت‌ها و زمینه‌های تبلیغی را رصد و شناسایی کرده و به آن محتوا داده و غنی‌سازی کنند که بخشی از آن فرصت‌ها حضور در محل کار و کسب مردم و گفتن احکام مربوط به آنها است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌ها و قرار گرفتن در کنار بیماران به تبلیغ بالینی آنها بپردازند و احکام و معارف اسلامی را به آنها منتقل و سطح علمی و دینی آنها را ارتقاء بخشند.

وی با توجه به برگزاری کلاس‌های روخوانی و جمع‌خوانی قرآن در ماه رمضان افزود: مبلغان قرآن را سر لوحه کار خود بدانند و محتوای منبر وسخنرانی خود را آیات و روایات قرار داده مفاهیم و پیام‌های آن را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اولین رمز موفقیت یک مبلغ را اخلاص در عمل و انجام کارها برای خدا دانست وگفت: دوری از تجملات و تشریفات و ساده‌زیستی و داشتن ارتباط حسنه و معاشرت با مردم و همنشینی با آنهابرای مبلغان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان باید با توجه به شرایط هر منطقه شیوه‌های تبلیغی ویژه‌ای را در نظر گرفته و با توجه به آداب ورسوم و فرهنگ آنجا به تبلیغ بپردازند تا تبلیغ موفقی داشته باشند زیرا یک الگو تبلیغی برای همه جا قابل اجرا نیست.

 وی تأکید کرد: مبلغان مردم را به وحدت حول محور ولایت فقیه دعوت و جایگاه آن را برای مردم تبیین کنند زیرا ولایت فقیه یک نعمت بی‌بدیل است که تنها در نظام اسلامی ایران وجود دارد و تا کنون توانسته کشور و مردم را از مشکلات زیادی نجات داده و تبعیت از آن ضامن حفظ و سلامت نظام اسلامی است.  

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با توجه به عظمت و اهمیت ماه خدا و کلام خدا از مردم خواست این فرصت را غنیمت دانسته و با حضور گسترده در مساجد و انس با قرآن اطلاعات دینی خود راارتقاء بخشند و دشمنان اسلام را مأیوس کنند و از برکات این ماه استفاده کنند و دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا نیمه ماه رمضان نسبت به مناطقی که نیاز به مبلغ دارند نسبت به اعزام مبلغ اقدام کند./9192/ت302/ن

ارسال نظرات