۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۳۱۶
حجت‌الاسلام جلالی:

جریان انحرافی با طرح دین آسان به دنبال فریب مردم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر لزوم تفکیک خدمات دولت و جریان انحرافی، گفت: جریان انحرافی می‌خواهد با مطرح کردن مباحث مهدویت و ظهور صغری به مردم بگوید که ما بی دین نیستیم.
حجت الاسلام حسين جلالي

 

حجت‌‌الاسلام حسین جلالی مسؤول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت های چهار سال نخست دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد را مبتنی بر باورها و ارزش های انقلاب دانست و اظهار داشت: در آن دوره رویکرد دولت خدمت رسانی به قشر مستضعف و محروم جامعه بود، به همین دلیل دشمنان برای توقف این دولت پرتلاش، جریان انحرافی را به راه انداختند.

وی نقطه عطف دولت با جریان انحرافی را در آغاز دور دوم دانست و تصریح کرد: آنها تصمیم گرفتند با تغییر رویکرد خود افراد خاکستری و مخالفان دولت را نیز جذب کنند به همین دلیل به سوی قشر مرفه و متوسط به بالای جامعه روی آوردند؛ برای همراه ساختن این گروه دولت به ناچار باید ادبیات خود را تغییر می داد.

مسؤول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی، تغییر گفتمان دولت را ناشی از این تغییر رویکرد عنوان کرد و گفت: برای جذب قشر مرفه و همراهان فتنه ادبیات استکبار ستیزی، اسلام، گفتمان امام، شهدا جای خود را به مکتب ایرانی، تخت جمشید، ایران گرایی، باستان گرایی و ملی گرایی داد و به این ترتیب جریان انحرافی شکل گرفت و این امر موجب نزدیک تر شدن خط فکری جریان انحرافی به جریان فتنه شد.

این استاد حوزه و دانشگاه نتیجه رویکرد جدید دولت را تساهل و تسامح در عرصه فرهنگی و تنزل از اصول دانست و بیان داشت: دولت برای این که مخالفان را به نیز به جرگه حامیان خود پیوند دهد ناگزیر بود شعارها و ایده های مورد پسند آنها را مطرح کند و کم کم ارزش ها نادیده گرفته شد و بحث دین آسان به میان آمد و گفتند دوره اسلام به پایان رسیده است.

حجت الاسلام جلالی با تأکید بر ضرورت تفکیک بین خدمات دولت و مسأله جریان انحرافی، گفت: علت موفقیت دولت در خدمت رسانی  زیر سایه پرچم ولایت و حمایت مردم بود؛ این خدمات مربوط به نظام است و نباید به پای شخص خاصی نوشته شود.

علت اصلی گرانی ضعف عملکرد مدیران اجرایی است

وی مشکلات اقتصادی و تورم را ناشی از فاصله گرفتن دولت از جریان ولایت و مردم  دانست و اظهارکرد: واقعیت این است که تحریم ها و مشکلات اقتصادی جهان 15 تا 20 درصد در گرانی های اخیر تأثیر داشته است و علت اصلی این مشکل ضعف عملکرد مدیران اجرایی است.

مسؤول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین علت استفاده ابزاری جریان فتنه از مقدسات، گفت: آنها می دانند اگر اختلاف بر سر دین داری و بی دینی، ولایت و ضد ولایت باشد، مردم حامی دین و ولایت خواهند بود و در برابر آنها موضع گیری سختی خواهند داشت ولی اگر با مطرح کردن دین آسان و دین خرافی ممکن است بتوانند مردم را بفریبند.

حجت الاسلام جلالی افزود: آنها می خواهند با مطرح کردن مباحث مهدویت و ظهور صغری به مردم بگویند که ما بی دین نیستیم و حق و باطل را ممزوج کنند تا به اهداف خود برسند؛ اگر آنها همانند اصلاح طلبان بی پرده مواضع خود را مطرح کنند مردم در مقابلشان خواهند ایستاد./928/ت302/ج

ارسال نظرات