۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۸۵۱
در مشهد؛

اعضای خبرگزاری رسا با آیت‌الله رضازاده دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به نقش علما در اعتلای کلمه اسلام گفت: حوزه علمیه مشهد یکی از قطب‌های حوزه‌های علمیه جهان تشیع است و در خود علما و مراجع را جای داده که بدون راهنمایی و همراهی علمای آن نمی‌توان کار در عرصه رسانه را پیش برد.
خبرگزاري رسا
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از خبرنگاران این خبرگزاری، عصر پنج‌شنبه 5 مرداد، با آیت‌الله رضازاده از علمای مشهد در منزل ایشان در مشهد دیدار کردند.
 
حجت‌الاسلام محققی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند کار خبرگزاری رسا از ابتدا تاکنون گفت: رسانه در عرصه فرهنگ و تبلیغات پیشگام بوده و در عرصه تصمیم‌سازی تأثیرات زیادی دارد که از آن به جنگ رسانه‌ای تعبیر می‌کنند. 
وی با اشاره به این که پیدایش این مقوله در غرب بوده و ابزاری نو است، گفت: به همین دلیل بیشتر در خدمت کسانی بوده که اهدافشان با اسلام معارض است و در دهه‌های اخیر به یکی از عرصه‌های نبرد و جنگی بزرگ تبدیل شده است، به گونه‌ای که اگر قدرتی بخواهد سرزمینی را تسخیر کند، اول جنگ رسانه‌ای به راه انداخته و ابتدا مردم را با تبلیغات رسانه‌ای با خود همسو می‌کند و یا دولت‌ها و مؤثرین در آنها را با خود همراه می‌کند. 
مدیرعامل خبرگزاری رسا به ضرورت استفاده دین از چنین ابزاری اشاره کرد و گفت: از سویی دین و آموزه‌های آن نیز مؤمنین را وامی‌دارد که به تبلیغ دین با این ابزار و در مرحله دوم به دفاع از آیین اسلام و جلوگیری از بازگشت جوانان به عقائد باطل بپردازند که برای تحقق چنین اهدافی فراگیری این ابزار ضروری است.
 
وی با تأکید بر اینکه برای آمادگی قبل از حمله تبلیغی و رسانه‌ای دشمن نیز باید از این ابزار استفاده کرد، گفت: همچنین وجوب اعلای دین اسلام، لزوم استفاده از رسانه را بیش از پیش نمایان می‌سازد؛ استفاده درست از رسانه می‌تواند کلمه اسلام را در مرتبه اعلا قرار دهد زیرا حاکمیت اسلام در همه شئون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باید در همه جوامع تحقق یابد.
 
حجت‌الاسلام محققی با اشاره به نقش علما در اعتلای کلمه اسلام گفت: حوزه علمیه مشهد یکی از قطب‌های حوزه‌های علمیه جهان تشیع است و در خود علما و مراجع را جای داده که بدون راهنمایی و همراهی علمای آن نمی‌توان کار در عرصه رسانه را پیش برد.
 
وی در پایان گفت: کار در خبرگزاری رسا از سوی طلاب جوان به صورت خودجوش از حدود ده سال قبل آغاز شده است و طلاب دوره‌هایی را در زمینه خبررسانی فراگرفته و تجربه زیادی در این راه کسب کرده‌اند. هر سال طلاب زیادی توسط نیروهای این خبرگزاری آموزش می‌بینند و در زمینه‌های مختلفی مثل پوشش اخبار دفاتر مراجع عظام مشغول به فعالیت می‌شوند./932/پ203/س
 
ارسال نظرات