۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۲۲۹
امام جمعه شهر کرد:

تقوای سیاسی مانع آسیب رسیدن به ارزش‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری مسؤولان را به رعایت تقوای سیاسی توصیه کرد و گفت: شخصی که تقوای سیاسی دارد از منافع خود به خاطر رسیدن به منافع نظام اسلامی عبور می‌کند.
محمدعلي نكونام
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که تقوا عامل بازدارنده انسان از بدی‌ها است، گفت: وقتی تقوا با شرایط خاص خود در انسان محقق شد، در همه عرصه‌ها بویژه در عرصه سیاسی خود را بروز خواهد داد و موجب موضع‌گیری‌های صحیح و سخنان سنجیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری به اقتضائات و ملاک‌های تقوای سیاسی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از اقتضائات تقوای سیاسی این است که افراد در  موضع گیری‌های سیاسی و بالا و پایین آوردن اشخاص حساب شده و مطابق با رضای خدا عمل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: ملاک در همه امور سیاسی باید رضای خدا باشد نه توجه به حزب و گروه خودمان، اگر ملاک را خود قرار دهیم از راه خدا و مسیر درست باز مانده‌ایم.
سیاستمدار با تقوا به خاطر مصالح نظام از منافع خود گذر می کند
امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که سیاستمدار با تقوا از منافع خود برای رسیدن به منافع نظام اسلامی عبور می‌کند، تصریح کرد: تقوای الهی اقتضا می‌کند که انسان خدا و رضای او را ملاک قرار دهد و در جهت گیری‌ها آنچه را که مورد رضای پروردگار است مد نظر قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: تقوای سیاسی موجب می‌شود که افراد ارکان، ارزش‌ها و اسلامیت نظام را هیچ گاه قربانی خواسته‌های و تفکرات شخصی خود نکنند و در راستای تقویت ارزش‌های نظام گام بردارند.
وی بر ضرورت استفاده مسؤولان از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان برای توجه به وحدت و پرهیز از اختلافات تأکید کرد و گفت: ماه مبارک رمضان سراسر معنویت و رحمت است و دل‌ها برای پذیرش ارزش‌ها و معنویات در این ماه مهیا است و این ظرفیت بزرگ که خداوند برای اصلاح بندگان فراهم کرده باید مورد توجه همه از جمله مسؤولان قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای الهی شدن و  پاک کردن تیرگی ها و عبور از منیّت‌ها و شهوت قدرت است، در سایه این ماه اتحاد و همدلی را باید قوت بخشید و با توجه به ضرورت‌های کشور در مسیر ارزش‌های نظام اسلامی قدم برداشت.  
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان خاطرنشان کرد: در این فضای معنوی انسان بهتر می تواند همدلی انس و الفت را در جامعه حاکم کند و در سایه آن منافع نظام اسلامی را مد نظر قرار دهد؛ باید از ماه مبارک رمضان به گونه‌ای توشه دینی و ایمانی برداشت تا آثار آن در تمامی طول سال با انسان همراه باشد./927/ت302/ج
ارسال نظرات