۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۳۸۲
آیت الله طبرسی:

روزنه های نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی با آموزه های دینی پر شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با آسیب پذیر خواندن حوزه فرهنگ کشور، نسبت به رفع نواقض این بخش با بهره گیری از آموزه های دینی تأکید کرد و گفت: روزنه های موجود در عرصه فرهنگی که راه نفوذ دشمنان را باز می کند باید با معارف حیاتبخش دینی پر شود.
آيت الله طبرسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران، شب گذشته در دیدار جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و شعرای استان در ساری با مهم ارزیابی کردن برگزاری نشست های دوره ای با فعالان عرصه های مختلف، گفت: برگزاری این گونه نشست ها سبب بیان مشکلات و رفع کاستی ها خواهد شد.


وی با تأکید بر استمرار نشست های کارشناسانه در حوزه هنر و ادبیات، افزود: امروز در حوزه فرهنگی نیازمند توجه بیشتری هستیم.


امام جمعه ساری انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی مبتنی برای ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت روز افزون فرهنگ دینی در این نظام استفاده شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: نشست های متعدد معظم له با این قشر به صورت مستمر نشان دهنده تلاش ایشان برای رفع مشکلات این حوزه است.


آیت الله طبرسی فرهنگ و هنر را بهترین ابزار برای ترویج  و گسترش شعائر و ارزش های دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت در جهت نهادینه کردن دینی در بخش های مختلف بهره گیریم.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ابزار فرهنگی را استراتژی دشمنان برای تضعیف نظام دینی اشاره کرد و گفت: نظام سلطه در چند دهه اخیر با ناامیدی در عرصه نظامی به تهاجم فرهنگی علیه ارزش های دینی کشورمان روی آورده است.


امام جمعه ساری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند دهه اخیر همواره نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان تذکر داده بودند، بیان داشت: متأسفانه عده ای درکشور بدون توجه به این دغدغه به راحتی ازآن عبور کردند.


آیت الله طبرسی با بیان این که دغدغه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بخش های مختلف را همراه با کارشناسی و مطالعاتی دانست و تصریح کرد: معظم له وقتی در جایی هشدار می دهند مسؤولان باید با جدیت هر چه بیشتر آن مسأله را دنبال کرده و در جهت رفع دغدغه های رهبری گام بردارند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره بر توجه بیشتر به مقوله فرهنگ در جامعه تأکید دارند، خاطرنشان کرد: امروز مسؤولان فرهنگی باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور اصلاح فرهنگ جامعه استفاده کنند.


امام جمعه ساری با بیان این که فرهنگ جامعه ما باید منطبق با ارزش های دینی باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخشی هایی از جامعه شاهد این تناقض هستیم که باید اصلاح شود.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز همه سرمایه گذاری دشمنان اسلام و انقلاب در حوزه فرهنگی صورت می گیرد، گفت: حجم وسیعی از شبکه های ماهواره ای که علیه ارزش های اسلامی و انقلابی تبلیغ می کنند نشان دهنده تلاش نظام سلطه برای نابودی مبانی دینی در جامعه است.


آیت الله طبرسی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را ترویج صحیح ارزش های دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره از ترویج و گسترش آموزه های دینی هراسان بودند و در این حوزه بسیار آسیب پذیر هستند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با آسیب پذیر خواندن حوزه فرهنگ کشور، نسبت به رفع نواقض این بخش با بهره گیری از آموزه های دینی تأکید کرد و گفت: روزنه های موجود در عرصه فرهنگی که راه نفوذ دشمنان را باز می کند باید با معارف حیاتبخش دینی بسته شود.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار با تأکید بر این که برای مقابله با سونامی فرهنگی باید از هنر هنرمندان بهره گیری شود چرا که هنر هنرمندان در راستای حق و امر ولایت صرف می شود، گفت: باید بستر مناسبی فراهم شود تا هنرمندان بتوانند از هنری که در اختیار دارند برای رفع مشکلات و چالش های موجود در جامعه فعالیت کنند.

 

وی افزود: بودجه ای که برای مبارزه با اعتیاد و دیگر مشکلات موجود در جامعه هزینه می شود اگر بخشی از آن در اختیار هنرمندان قرار بگیرد بدون تردید فعالیت کیفی تری را برای آگاه سازی جامعه ارائه می دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات