۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۷۲۳
سخنران حرم مطهر رضوی:

انسان مظهر حکمت الهی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: همه کسانی که در مسیر تبلیغ دین قرار می گیرند باید بدانند که دین و خدا فطری است، یعنی خدا انسان را به گونه ای آفریده که انسان در ذاتش خدا شناس و خدا گرا است.
انسان مظهر حکمت الهی است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس موسوی ولدی، کارشناس مسائل خانواده و سخنران حرم مطهر رضوی، در ویژه برنامه «دین، نشاط و زندگی» که عصر روز یکشنبه در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند: «نماز را اول وقت بخوانید» ولی آن حضرت بیان نمی کنند که کسی را مجبور کنید که نمازش را در اول وقت بخواند؛ بنابراین کسانی که می خواهند عقاید دیگران را استحکام بخشند، باید ابتدا عقاید‌ خودشان مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع) کامل شده باشد.

 

وی با بیان این که انسان مظهر حکمت الهی است، اظهار داشت: همه کسانی که در مسیر تبلیغ دین قرار می گیرند باید بدانند که دین و خدا فطری است، یعنی خدا انسان را به گونه ای آفریده که انسان در ذاتش خدا شناس و خدا گرا است. ذات اقدس الهی در آیه 30 سوره روم می فرماید «پس با توجه به بى‏پایه بودن شرک حق‏گرایانه و بدون انحراف با همه وجودت به سوى این دین توحیدى روى آور و پابرجا و ثابت بر سرشت خدا که مردم را بر آن سرشته است باش براى آفرینش خدا هیچگونه تغییر و تبدیلى نیست؛ این است دین استوار؛ ولى بیشتر مردم معرفت به این حقیقت اصیل ندارند».

 

حجت الاسلام موسوی با این که خداوند در قرآن می فرماید «ای پیغمبر متوجه دین باش، با گرایش تمام به حق ملازم باش و مواظب فطرت باش» تصریح کرد: فطر به معنای نوع آفرینش و فطرت الله یعنی نوع آفرینش الهی و همه مردم فطرت الهی دارند و خلقت خدا تغییر پذیر نیست، کسی که متوجه فطرت نیست دین استوار ندارد و اکثر مردم این مسأله را نمی دانند.

 

وی خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع) پرسیدند فطرت الله چیست؟ آن حضرت فرمودند «خدا انسان ها را بر توحید آفریده است»، از امام باقر(ع) نیز این سؤال پرسیده شد، آن حضرت فرمودند «اصلا خدا انسان ها را یک گونه آفریده که آن ها معرفت دارند که او پروردگار است». حالا که فطرت این گونه است و انسان ها فطرت دارند باید بررس نمود که چگونه فطرت را می توانیم شکوفا کنیم؟ ابتدا باید خود را پاک و خدایی کنیم، زیرا همه انسان ها به جهت داشتن فطرت بوی خدا را می توانند استشمام کنند.

 

گفتنی است، ویژه برنامه «دین، نشاط و زندگی» در هفته سوم ماه رمضان از ساعت 18 در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار می شود./968/پ202/ب

 

ارسال نظرات