۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۹۵۲

اجرای برنامه نابغه قرآنی جهان اسلام در نقطه صفر مرزی ایران

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه قرآنی شب‌های ماه مبارک رمضان با حضور نابغه بزرگ جهان اسلام به مدت دو شب در نقطه صفر مرزی ایران در جلفا و مصلای وحدت هادی‌شهر برگزار شد.
اجرای برنامه نابغه قرآنی جهان اسلام در نقطه صفر مرزی ایران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا، این ویژه برنامه قرآنی با حضور نابغه 15 ساله قرآنی جهان اسلام محمد تقی خان از کشور پاکستان و روحانیت منطقه، مسؤولان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا و عاشقان کلام وحی برگزار شد.

 

بر همین اساس نابغه نوجوان قرآنی جهان با هنرنمایی قرآنی خیره کننده خود وجهی دیگر از زیبایی ها و هنر قرآن را اجرا کرده و با میزبانی و استقبال گرم عاشقان کلام وحی مواجه شد.

 

محمد تقی خان 15 ساله در مصاحبه با خبرنگار رسا در جلفا رمز موفقیت خود را توکل بر خدا و برنامه ریزی دقیق و سعی و تلاش دانست و افزود: تنها حفظ قرآن کارآمدی ندارد بلکه دقت در مفاهیم قرآنی شیرینی خاص داشته و موثرترین قانون در زندگی بشریت است.

 

وی با بیان این‌که از 3 سالگی با کمک برادر و زیر نظر اساتید قرآنی در قم فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده است، افزود: در مدت کمتر از یک سال کل قرآن را حفظ کرده و در حال حاظر با تسلط به 4 زبان زنده دنیا به 51 روش حفظ قرآن را بخواند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهادی برای نوجوانان و خانواده های آنها دارید، گفت: خانواده مهمترین نقش را در سمت‌گیری فرزندان دارند و بهتر است فعالیت های قرآنی از همان کودکی توسط والدین شروع شده و مباحث گسترده تر آن توسط اساتید قرآنی تکمیل و ارتقاء یابد.

 

محمد تقی خان یکی از مؤثرترین آیات قرآن را آیه 30 سوره فصلت بیان کرد و گفت: تمام آیات قرآن کریم بدون تردید راهنمای انسان برای تعالی، سعادت و عاقبت بخیری هستند و این آیه شریفه جزء موثرترین آیات قرآن در فعالیت های قرآنی و زندگی روزمره من بوده است.

 

وی استقبال خوب اهالی هادیشهر و جلفا از محفل قرآنی را نشان از علاقمندی به قرآن دانست و تصریح کرد: قرآن حقیقتی انکارناپذیر و کتاب و راهنمای بزرگی برای بشریت است و همگان با اندکی تدبر در آیات الهی راه حقیقت را پیدا می کنند.

 

بنا بر این گزارش، نابغه 15 ساله قرآنی جهان اسلام سؤالات قرآنی را با استفاده از روش‌های نوینی که خود ابداع کرده پاسخ داد و روش بازگشت 300 و 400 صفحه‌ای به صفحات گذشته، قرائت آیات ابتدایی آن صفحات، حفظ به روش تسلسل آیات، تلاوت آیات تنها با اشاره چشم و حرکت چهره و همچنین پاسخ به سؤال حاضران و بیان سوره قرآن با شنیدن نام فرد سؤال کننده و کلمه مورد نظر وی از جمله این روش هاست که حیرت حاضران در جلسات قرائتش را برمی انگیزد./935/پ202/ب

ارسال نظرات