۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۱۴۸
امام جمعه ماهشهر:

تبیین معارف الهی مقدمه سعادت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با بیان این که توجه جوانان به معارف دینی تبیین شده از سوی اهل بیت درک عمیق تری نسبت به اسلام را برای آنان به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: جوانان ما می بایست با حضور در اجتماع و احیای این شب های مبارک به کسب معارف الهی که زمینه سعادت آن ها را فراهم می سازد مبادرت ورزند.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، این شب های مبارک را اوج معنویت ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: خداوند در این شب مبارک زمینه ای برای ایجاد ارتباط قوی میان بنده و پروردگار خود ایجاد کرده است.

وی با بیان این که شبهای قدر فرصت مناسبی برای ایجاد پیوند عمیق تر جوانان و خداوند متعال است، اظهارداشت: در شب های مبارک قدر تمام درهای رحمت الهی گشوده شده است و خداوند فرموده هر بنده ای که مرا بخواند، او را اجابت خواهم کرد و می بایست زمینه برقراری این ارتباط را برای جوانان فراهم سازیم.

حجت الاسلام غبیشاوی مناجات های امیرمؤمنان را سرشار از معارف والای دینی بیان داشت و تصریح کرد: شب های مبارک قدر پیوند عمیقی با حضرت علی(ع) دارد و باید به سیره عبادی و بندگی آن حضرت دربرابر پروردگار متعال توجه کرد.

امام جمعه ماهشهر شب قدر را لطفی از جانب خداوند دانست و افزود: خداوند متعال شب قدر را نعمت بزرگی برای مسلمانان قرار داده که برتر از هزار ماه عبادت و تضرع دربرابر ایشان است و عموم مردم به خصوص جوانان ما باید این شب را زنده نگه دارند تا از برکات آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که نزول قرآن در شب قدر نشانه عظمت این شب است، اظهار داشت: قرآن کریم و اهل بیت(ع) دو میراث گران بهای پیامبر اسلام برای مسلمانان است و این کتاب آسمانی تنها با تفسیر و تبیین اهل بیت(ع) قابل درک است و توجه به این دو هدیه الهی موجب بهره مندی بیشتر از این شب های مبارک می شود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به نزول فرشته های الهی در این شب افزود: در شب قدر تمامی مقدرات انسان ها در طول یک سال آینده تنظیم می شود و محل نزول آن ها در زمین با توجه به آیات قرآن و کلام پیامبر اسلام جانشین خداوند بر زمین است که هم اکنون این وظیفه برعهده حضرت صاحب الزمان(عج) است./9451/ت302/ب

ارسال نظرات