۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۵۱۵۳
امام جمعه آمل:

هالیوود به دنبال محو فرهنگ انسانیت و اخلاق در جوامع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که هالیوود به دنبال خنثی سازی و محو فرهنگ انسانیت و اخلاق در جوامع هستند، گفت: باید با آگاهی و بصیرت نقشه های آنان را خنثی و در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های ارزنده اهتمامی خاص داشت.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا زمینه ساز رشد و تعالی انسان خواهد شد، گفت: انبیا آمده اند تا یکتا پرستی را در جهان نهادینه کنند و باید از شرک ورزی دوری کنیم و دلیلش این است که  هیچ گاه نمی توان دو قبله را کنار هم قرار داد و دین کامل تنها اسلام است که جامع و دربرگیرنده تمام نیازهای جامعه بشری است.


وی با اشاره به این که کج فکری بشر زمینه ساز ترویج مکاتب و عرفان های کاذب در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: بهترین راه صراط مستقیم است که انسان باید با ترویج مکارم اخلاقی و معارف والای اسلامی به سوی آن رهسپار شود.

 

حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر این که روش و منش حضرت علی(ع) صراطی مستقیم است، افزود: این امام گرانقدر همه ارزش های والا و صفات ارزنده را در خود داشت و توانست بدین طریق به فردی جهان گیر تبدیل شود که برخی از اندیشمندان و بزرگان دنیا حقیقت والای امام اول شیعیان را درک کرده اند.

 

امام جمعه آمل گفت: حضرت علی(ع) الگوی صبر و کمک به مستمندان بود و تلاش او در این راستا سوق داشت تا از هر فرصتی برای کمک به نیازمندان و ترویج واقعی عدالت در جامعه بهره گیرد.

 

وی با بیان این که دشمن در تمام زمان ها با انواع حیله ها و نقشه های شوم خود حضور دارد، تصریح کرد: آن زمان حضرت علی(ع) مبتلا به دشمنان بود و امروز نیز ما مبتلا هستیم که آنان درصدد هستند با انواع نیرنگ ها اهداف ناپسند و ننگین خود را چیره سازند.

 

حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر این که دشمن درصدد محو دینداری در جامعه است، گفت: امروز با نقشه ها و برنامه های متنوعی که استکبار جهانی برای ما دیده اند دینداری مشکل است که باید با استقامت و استواری هرچه تمام تر در برابر آنان بایستیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که باید در راستای ترویج کرامات و ارزش ها تلاش وافری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امروز جوان با انواع و اقسام فیلم ها و ابزار های دیگر در معرض خطر قرار دارد و باید با آگاهی بخشی به این قشر مهم جامعه مانع ترویج عقاید باطل در آنان شویم که در این امر خانواده ها نقشی اساسی و تاثیرگذار را ایفا می کنند.

 

وی در پایان به ساخت فیلم های متنوع و گوناگون از سوی مراکزی چون هالیوود اشاره کرد و گفت: این مراکز به دنبال خنثی سازی و محو فرهنگ انسانیت و اخلاق در جوامع هستند که باید با آگاهی و بصیرت نقشه های آنان را به نیستی کشاند و در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های ارزنده اهتمامی خاص داشت./950/پ202/ب

ارسال نظرات