۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۳۵۳۰۹

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی با حضور مدیر عالی حوزه های علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
حرم امام رضا (ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه مراسم احیای شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان شامگاه شنبه با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن جامع این حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر از سوی سید مهدی میرداماد قرائت شد و سپس حجت الاسلام ناطق نوری، عضو تشخیص مصلحت نظام و  رییس دفتربازرسی دفتر مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام ناطق نوری در این مراسم گفت: حضرت علی (ع) مجسمه عدل و انسانیت و نماد انسان کامل است؛ آن حضرت اگر خلافت و مسؤولیت را نمی پذیرد به خاطر عدالت است و اگر می پذیرد نیز به جهت عدالت خواهی است و اگر بر خاک و خون می غلتد به جرم عدالت خواهی است.

وی با اشاره به فضیلت های شب های قدر، بیان داشت: خداوند به ملائکش مباهات می کند هنگامی که جوانی در نیمه شب با چشمانی اشک آلود با خدایش ارتباط قلبی پیدا می کند.

وی در ادامه به تبیین موضوع عدل و احسان از منظر قرآن و حدیث پرداخت و تصریح کرد: عدل هرچیزی را در جای خود قرار می دهد و جود از جهت بیرون می کند؛ عدل تدبیری عمومی و حکومتی است و اگر نظامی بخواهد سیستم و قانونی حاکم داشته باشد باید عدل در آن حکم فرما باشد.

یادآور می شود، همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم، بزرگ ترین نشست قرآنی جهان  از سوی اداره امور قرآن و علوم حدیث آستان قدس رضوی با تلاوت قاریان ممتاز کشوری و بین المللی مصری و ایرانی در فضای 60 هزار متری صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار و آیاتی از سوره های عنکبوت و دخان توسط این قاریان تلاوت شد.

گفتنی است، در بخش پایانی این مراسم مردم نسبت به سخنان وی با ایستادن و فرستادن صلوات اعتراض خود را به وی اعلام  و در پایان مراسم تجمعی در صحن جامع رضوی ایجاد کردند و با سردادن شعار «خواص بی بصیرت نمی خوایم، نمی خوایم» حجت الاسلام ناطق نوری را بدرقه کردند./968/پ203/ب

ارسال نظرات