۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۳۶۱
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

نتیجه ضعف در ولایتمداری، هرج و مرج است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: هر که ولایتمداری مردم ضعیف و سست شد، نزاع، درگیری و هرج و مرج ایجاد می شود؛ از این رو برای داشتن جامعه ای سالم و پر قدرت باید تابع دستورات و رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در دوازدهمین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه « وَأَطِیعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ »، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه تصریح می کند از خدا و رسول او اطاعت کرده و با یکدیگر نزاع و دشمنی نکنید.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه تأکید کرد: بر اساس آیه 46 سوره مبارکه انفال، هر کجا که ولایتمداری مردم ضعیف و سست شد، نزاع، درگیری و هرج و مرج ایجاد می شود؛ از این رو باید برای داشتن جامعه ای سالم و پر قدرت تابع دستورات و رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه بوده و حول محور دستورهای او عمل کنیم.

وی با اشاره به آیه « وَإِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَکُمُ الْیَوْمَ مِنَ النَّاسِ »، تصریح کرد: به راستی افرادی وارد جبهه کفر و استکبار وارد می شوند، که شیطان اعمال زشت آنها را برایشان زینت بخشیده و به آنها القا می کند که شما قدرت برتر هستید و هیچ کسی هم نمی تواند بر شما غلبه کند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) گفت: افرادی که در دام شیطان اسیر می شوند خسرالدنیا و الاخره هستند و باید برای نجات خود از آتش جهنم چاره ای بیاندیشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی به تفسیر آیه « ذَلِکَ بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیکُمْ وَأَنَّ اللّهَ لَیْسَ بِظَلاَّمٍ لِّلْعَبِیدِ »، اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است که انسان در انجام عمل آزاد است؛ از این رو کارها به خود او نسبت داده مى‏شود «قدّمت ایدیکم».

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در آیه «انّ اللّه لیس بظلام للعبید» مطرح می کند که کیفرهاى الهى، ظلم خدا بر بشر نیست، بلکه ظلم بشر بر نفس خویشتن است و اگر  خداوند افراد بخیل و قاتلان انبیا را مجازات نکند، به فقرا و انبیا ظلم کرده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که یکی از عمده مشکلات طلاب و روحانیان عدم آمادگی کامل جسمانی است، گفت: خداوند متعال در آیه 60 سوره انفال بیان می کند که « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ »، و این بدان معناست که انسان باید هم روح و هم جسم خود راتقویت کند که روح با راز و نیاز و عبادت در پیشگاه خداوند متعال و جسم نیز با ورزش تقویت می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، اظهار داشت: به راستی اگر فردی به خدا توکل کند، پروردگار آسمان و زمین عزم و اراده روحی و جسمانی او را افزایش داده و او را در رده یکی از مقربینش جای می دهد؛ چرا که خود گفته: « وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ »./9465/پ202/ع

ارسال نظرات