۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۸۵۲
منوچهر متکی:

تفکر انقلاب اسلامی منطق لیبرال دموکراسی غرب را منکوب کرده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین وزارت امور خارجه با تأکید براین که شرایط امروز جهان، نویدبخش در جهت منافع ملت‌های مظلوم است، گفت: امروز منطق انقلاب اسلامی، منطق لیبرال دموکراسی غرب را منکوب کرده است.
منوچهر متکي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، منوچهر متکی، امروز در سخنرانی روز قدس ساری، روز جهانی قدس را یکی از یادگارهای امام راحل دانست و گفت: این روز با عظمت پس از پیروزی انقلاب نخستین حرکت جدی و استراتژیک امام راحل در سیاست های بین المللی ایشان بود.


وی روز قدس را تمرکز همه ظرفیت های جهان اسلام برای آزادی قدس شریف دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 33 سال است که جهان اسلام برای زنده نگه داشتن سرزمین های اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شعار حمایت از قدس شریف را سر می دهند.


متکی با اشاره به این که همه ظرفیت های جهان غرب برای به وجود آوردن یک رژیم جعلی در سرزمین های اسلامی متمرکز شد، بیان داشت: غربی ها به ویژه آمریکا حمایت از این رژیم نامشروع را بالاترین استراتژی خود می دانند.


وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به دنبال حق است، ادامه داد: منطق جمهوری اسلامی در همه عرصه ها به دلیل حق خواهی در برابر زیاده خواهی های ظالمان جهان قرار گرفته است.


متکی ادامه داد: فلسطین محل زندگی مردمی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی بود که اسرائیلی ها آنجا را غصب کردند و جعلی بودن رژیم صهیونیستی یک منطق و اصل صحیح است.


وی با بیان این که فریاد اسلام خواهی ملت ایران در 33 سال اخیر امروز به عنوان بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا آشکار شده است، ادامه داد: بیداری اسلامی امروز مرهون الهام بخشی و آگاهی بخشی های امام راحل و مقام معظم رهبری است.


متکی با اشاره به این که امروز امت اسلامی بر علیه حکام دیکتاتور خود بپا خواستند، گفت: فریاد فلسطین و مبارزات و حمایت از فلسطین در قالب این منطق روز قدس، منشا و نویدبخش بیداری اسلامی شد.


وی با بیان این که امروز منطق امام راحل در جهان فراگیر شده است، ادامه داد: فریاد حق طلبی ملت ولایت مدار ایران اسلامی به عنوان شعاری محوری مورد نظر همه ملت های جهان قرار گرفته است.


وزیر سابق امور خارجه کشور با اشاره به این که امروز پنج میلیون فلسطینی در جهان آواره هستند، گفت: متأسفانه سرزمین اسلامی مردم این کشور از سوی یک رژیم جعلی و نامشروع غصب شده است.


متکی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز شرایط در غرب بسیار بحرانی است و این کشورها با بحران های داخلی متعددی روبرو هستند، گفت: توفان سهمگین اعتراض های مردمی در کشورهای غربی دولتمردان این کشورها را با چالش های بسیاری روبرو کرده است.


وی با بیان این که امروز غرب به یک بن بست جدی رسیده است، ادامه داد: غربی ها برای انحراف افکار عمومی از وضعیت بحرانی داخلی خود، به تبلیغات روانی علیه جمهوری اسلامی روی آوردند.


متکی با بیان این که امروز همه تلاش های غربی ها برای سقوط حکومت بشار است، گفت: سلاح‌های ترکیه آمریکا و برخی از دیگر کشورها می‌آید تا سوریه را بشکنند.


وی با بیان این که جوانان فلسطینی جهان اسلام را با خون و مقاومت شان زنده کردند و نشان دادند آزادی قدس جزء با مقاومت میسر نیست، ادامه داد: روز قدس دنیا را زنده کرد.


وزیر سابق امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ملت ایران اسلامی همه تحریم ها و فشارهای وارده از سوی غربی را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت، گفت: دشمنان ملت ایران باید آرزوی تسلیم شدن این ملت در برابرخواسته های آنها را با خود به گور ببرند.


وی با تأکید براین که شرایط امروز جهان، نویدبخش در جهت منافع ملت‌های مظلوم است، گفت: امروز منطق انقلاب اسلامی، منطق لیبرال دموکراسی غرب را منکوب کرده است.


متکی با اشاره به این که آمریکا امروز در سوریه تلاش می کند تا با شکست این کشور بگوید ما ایران را شکست دادیم، گفت: غربی ها باید بدانند که شکست آنها بیداری اسلامی بوده است.


وی با بیان این که جامعه جهانی دستخوش تحولات گسترده ای شده است، ادامه داد: امروز شاهد تولد دنیای جدیدی در عرصه جهانی هستیم./950/پ201/ج

ارسال نظرات