۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۳۸۹۴۱
با سخنرانی معاون اول رییس قوه قضاییه؛

تجمع اعتراض آمیز استادان و طلاب تهرانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع استادان و طلاب حوزه های علمیه تهران صبح امروز با سخنرانی معاون اول رییس قوه قضاییه در حوزه علمیه مروی2 تهران برگزار شد.
تجمع اعتراض آميز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع اساتید، طلاب و فضلای حوزه های علمیه استان تهران در اعتراض به فیلم موهن نسبت به ساحت پیامبر اسلام(ص) از ساعت 10 صبح امروز در مدرسه علمیه مروی2 تهران برگزار شد و لحظاتی پیش پایان یافت.

در این تجمع که با حضور رییس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران، مدیر و معاونان حوزه علمیه استان تهران، مدیر و معاونین حوزه علمیه مروی و طلاب مدارس علمیه تهران برگزار شد روحانیان و طلاب حاضر با سر دادن شعارهای مختلف انزجار خود را از حرکات موذیانه نظام سلطه اعلام داشتند.

در این تجمع حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول رییس قوه قضاییه به سخنرانی پرداخته و آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را به عنوان مثلث پرچم داری مکتب ظلم، عامل این حرکات موهن دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به تلاش دشمنان برای القای اسلام هراسی، ایران هراسی و انزوای ایران گفت: امروز از نگاه ملت ها ایران ملجأ و امید مستضعفان و آمریکا منفورترین نظام است.

گفتنی است، بازار تهران و خیابان ناصرخسرو قبل و بعد از این تجمع رنگ و روی دیگری یافته و شاهد راهپیمایی طلاب و روحانیون مدارس علمیه مختلف تهران بودند.

لازم به ذکر است در پایان این تجمع استادان و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با قرائت بیانیه ضمن محکوم کردن انتشار فیلم موهن خواستار تشکیل دادگاه بین المللی عادل جهت محاکمه عاملان و حامیان این حرکت موهن شدند که متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

دشمنان بشریت و خودخواهان شرور این بار در پیچ بزرگ تاریخی که همه چیز دنیا به سمت اسلام خواهی و مدیریت جهانی اسلام حرکت می کند؛ صهیونیست یهودی اسراییل و صیهیونیزم مسیحی آمریکا پس از شکست های پی در پی سنگین در جنگ روانی علیه اسلام و ایران، انرژی هسته ای، تحریم اقتصادی، بیداری اسلامی، اجلاس نم و محوریت ایران اسلامی در تحولات جهانی؛ اکنون بار دیگر به پیامبر اعظم(ص) توهین می کند. ما اساتید، طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه استان تهران، این قبیل توهین ها و هتک حرمت ها را محکوم می کنیم:

 

1-      فارغ از اهمیت محتوا و شکل این توهین، اصل « جرات و جسارت » این اهانت را هم محکوم می کنیم و معتقدیم امت اسلامی بایستی به پشتیبانی از امام امت – امام خامنه ای – درسی به شروران ضد بشری بدهند که دیگر شاهد این تقدس آزمایی های صهیونیستی نباشیم، همین جا وظیفه خود می دانیم از تمامی اقشار، هنرمندان، دانشگاهیان، حوزویان، به ویژه مراجع تقلید که نسبت به این هتک حرمت، واکنش مطلوب نشان دادند، تشکر کنیم.

2-      خطاب به وحدت شکنان شیعی و سنی و خطاب به مسئولان خواب آلود فرهنگی در جهان اسلام، عرض می کنیم؛ که آیا وقت آن نرسیده « اهم » و « مهم » را تشخیص داده و به پیروی از امام امت مسلمین، جبهه وحدت و بیداری اسلامی را تقویت کنیم تا در عرصه فرهنگی هم شاهد افزایش توان دفاعی باشیم که دشمن جرات توهین نداشته باشد. پس از قوه قضاییه ام القرای جهان اسلام، می خواهیم هر چه سریع تر دادگاه رسیدگی به این قبیل توهین ها را تشکیل داده و در اسرع وقت حکم مجریان و حامیان این توهین را صادر نمایند.

3-      در پایان، ما اساتید، طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه استان تهران ضمن محکومیت شدید این گونه اقدامات خصمانه و غیر منطقی از دولت آمریکا می خواهیم تا از تمام مسلمانان جهان عذرخواهی رسمی داشته باشند و از سازمان های بین المللی و حقوق بشری به ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های کشورهای اسلامی و سران نم می خواهیم تا اعلام موضع کرده و این اقدامات شنیع را محکوم کنند. عاملان آن را تحت سخت ترین پیگردهای بین المللی قرار دهند تا از تکرار چنین جنابت هایی جلوگیری شود.

 /959/پ202/س

ارسال نظرات