۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۹۰۷

نخستین مدرسه سفیران هدایت در لرستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین مدرسه سفیران هدایت با نام «امیرالمؤمنین(ع)» در لرستان افتتاح شد.
سفيران هدايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمؤمنین(ع) خرم‌آباد، به عنوان نخستین مدرسه سفیران این استان ، روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، حبیب الله دهمرده استاندار این استان، طلاب و اساتید حوزه علمیه در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام صدری، مدیر مدرسه سفیران هدایت امیرالمؤمنین(ع) به جایگاه قرآن در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: این کتاب آسمانی مهمترین منبع متون دینی است که با توجه به نیاز مردم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت امیرالمؤمنین به اهمیت مراکز تخصصی در زمینه پاسخگویی به سؤوالات مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط جهان و نیاز مبرم جامعه بشری به علوم اسلامی، جهان شیعه نیازمند افتتاح مراکز تخصصی بسیاری است.

وی در پایان سخنان خود هدف از راه‌اندازی این مرکز را تربیت طلاب متخصص در امر تبلیغ و مدیریت فرهنگی دانست و عنوان کرد: باید علوم اسلامی و معارف قرآنی استخراج و به‌صورت تخصصی در جامعه ترویج یابد تا همگان از این علوم بهره مند شوند.

لازم به ذکر است نخستین جلسه از درس طلاب سفیران هدایت، روز گذشته از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد.

 

استاد حوزه علمیه لرستان در این جلسه به روایت از حر آملی در مورد ایمان اشاره کرد و گفت: ایمان همراه با اعتقادات سعادت بشری را به دنبال دارد.

 

گفتنی است، این مدرسه قبل از انقلاب اسلامی ایران از سوی آیت‌الله جزایری بنا نهاده شد اما پس از رحلت این عالم ربانی به ‌صورت متروک در‌آمد.

 

پس از آن با نظر خانواده آن مرحوم و علما وقت تا سال 1370 به اسم دبیرستان علوم و معارف اسلامی راه‌اندازی شد و فعالیت کرد و پس از آن به سفارش مرحوم آیت‌‌الله صدری ساختمان جهت مدرسه علمیه تعمیر و برای پذیرش طلاب علوم دینی آماده و راه‌اندازی شد. /9464/پ203/ب

ارسال نظرات