۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۳۸۴

یادواره شهدای روحانی مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه با حضور رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور برگزار شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، همزمان با هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای طلبه و روحانی مراغه با حضور ائمه جمعه، علما، ایثارگران و رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور امروز در سالن اجتماعات عبدالقادر مراغه‌ای برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با تشریح نقش روحانیت در جبهه‌های حق علیه باطل اظهار داشت: تعداد شهدای طلبه و روحانی نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه چند برابر است که نشان می دهد روحانیت نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز در حراست از نظام اسلامی پیش‌قدم بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بیش از 4500 شهید طلبه و روحانی تاکنون شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: این یاداره که در ایام عملیات ثامن‌الائمه برگزار می شود، بهترین فرصت برای شناساندن نقش روحانیت در جبهه‌های دوران دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: علمای شیعه دیده‌بان و مرزبان عقیدتی امت اسلامی هستند، علمای اسلام نه تنها در صدر اسلام، بلکه در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز دیده‌بان مرزهای عقیدتی بلاد اسلامی بودند و امروز شاهد رهبری روحانیت در جنبش‌های بیداری اسلامی هستیم.

 

امام جمعه مراغه تصریح کرد: روحانیت با وجود تبلیغات مسموم دشمنان در تخریب چهره حوزه‌های علمیه، در عرصه‌های تبلیغی کم‌کار نبوده است، این در حالی است که در دوران دفاع مقدس روحانیان علاوه بر دعوت مردم برای حضور در جبهه‌ها خود پیش‌قدم برای ایثارگری و رشادت بودند.

 

وی با تشریح حوادث مختلف تاریخی و خیانت شاهان و سلاطین در حق روحانیت آگاه و مجاهد گفت: شهید اول، ثانی و سوم، آیت الله کاشانی، ثقه‌الاسلام، خیابانی، سیدمحمدمجاهد، ملااحمد نراقی و شهدای روحانی دوران دفاع مقدس همه در راه اعتلای ارزش های اسلامی جان خود را فدا کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به مجاهدت شهید سیدمحمد طباطبایی معروف به سیدمحمد مجاهد در تاریخ معاصر کشور گفت: مبارزات آن عالم مجاهد علیه روس‌ها هیچگاه از اذهان بیدار ملت‌ها پاک نخواهد شد، اما متاسفانه شاهان بی لیاقت کشور در آن دوران به صراحت اعلام کردند که شکست مقابل روس‌ها بهتر از پیروزی بر دشمنان به رهبری آخوندهاست.

 

امام جمعه مراغه افزود: همان مردم قزوین که با آب حوض سیدمحمدمجاهد وضو گرفته و برای مبارزه با روس‌ها هم قسم شدند، پس از بازگشت آن روحانی مجاهد به واسطه تبلیغات سوء گسترده علیه روحانیت، چه اهانت‌هایی که به ایشان نکردند، نگاهی به تاریخ نشان می دهد هرگاه ملت با روحانیت همراه بوده، پیروزی‌های مختلفی عاید کشور شده است.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را اوج همراه ملت با روحانیت آگاه و مجاهد دانست و تصریح کرد: بری نخستین بار بود که ملتی آگاه و بیدار به ندای روحانیت مبارز لبیک گفتندو تا پای جان ایستادگی کردند و پای این بیعت خود در دوران دفاع مقدس ایثار و جانفشانی‌هایی از خود نشان دادند که عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون ایشان هستیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، از خانواده‌های 11 طلبه و روحانی شهید حوزه علمیه مراغه تقدیر شد./935/پ202/س

ارسال نظرات