۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۰۹۴۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

زدودن ناامیدی از جامعه رسالت امروز روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمن تلاش می کند خرافه، منفی بافی و ناامیدی را در جامعه نهادینه کند، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم مبلغان دینی در شرایط فعلی دادن امید و زدودن یأس و ناامیدی از جامعه است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جلسه برنامه ریزی فعالیت تبلیغی استان با بیان این که دشمن امروز نسل جوان جامعه را نشانه گرفته است، گفت: آنها در تلاش هستند تا نسل جوان ما را از مسیر دینداری خارج کنند و در جهتی که با اهداف شوم آنها همخوانی دارد هدایت کنند.

 

وی با بیان این که مسیری که دشمن به نسل جوان ما نشان می دهد جاده گمراهی و پریشانی است، افزود: روحانیت تنها قشری است که می تواند جوانان را از این جاده گمراهی نجات دهد.

 

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که روحانیت باید علائم را شناسایی و به نسل جوان گوشزد کند، افزود: امروز همه مبلغان دینی باید با همه توان علمی خود وارد صحنه شوند و نباید بگذارند نسل سوم یک نسل گمشده تلقی شوند.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که دشمن تلاش می کند خرافه، منفی بافی و ناامیدی را در جامعه نهادینه کند، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم مبلغان دینی در شرایط فعلی دادن امید و زدودن یأس و ناامیدی از جامعه است.

 

وی با تأکید براین که روحانیت باید نگاه مثبت و امید به زندگی را با ترویج معارف ناب دینی در جامعه ترویج و نهادینه کند، بیان داشت: روحانیت نباید بگذارد مردم به سخنان گزاف و کینه توزانه دشمنان گوش فرا دهند.

 

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که مثبت‌نگری و بصیرت‌دهی نیاز معنوی مردم از سوی روحانیت تأمین می شود، ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا ته دل مردم را خالی کرده و بذر ناامیدی را در دل های امت اسلامی بکارد.

 

وی با اشاره به این که روحانیت به عنوان سربازان جبهه فرهنگی مقابله با دشمنان نظام و اسلام هستند، تصریح کرد: تلاش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در استان همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امروز شاهد گسترش شبهات دینی از سوی دشمنان در جامعه هستیم، ادامه داد: تنها قشری که می‌توانند به شیوه ای علمی و دقیق به این شبهات پیچیده پاسخ دهند، روحانیت آگاه است.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که امروز حوزه و روحانیت عزمی جدی برای پاسخ‌گویی به شبهات در جامعه دارند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت در یک حرکت جهادی همه توان و ظرفیت خود را برای خنثی‌کردن توطئه دشمنان در این بخش بکار گرفتند.

 

وی با بیان این که باید در عرصه فرهنگی از یک الگوی تأثیرگذار و مناسبی به منظور هدایت نسل جوان بهره گیریم، تصریح کرد: متأسفانه در برخی مواقع در عرصه فرهنگی تنها به یک الگوهای تکراری و غیر جذاب اکتفا می‌شود و همین مسأله تأثیرگذاری تبلیغ را کاهش می‌دهد.

 

 

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، تبلیغ صحیح دین را یکی از ابزارهای مناسب برای جذب نسل جوان دانست و بیان داشت: روحانیت به عنوان وارثان سنت پیامبر(ص) باید با جدیت بیشتری وارد میدان تبلیغ شده و با بهره‌گیری از ابزار تبلیغی مناسب مانع از تحقق اهداف شوم نظام سلطه شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره گیری از توان  روحانیت در کلاس های طرح تابستانی اظهار داشت: در این طرح از توان تبلیغی و علمی 200 مبلغ دینی استفاده شد.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده خاطر نشان کرد: هر چند که طرح اوقات فراغت در مدت زمان کوتاهی برگزار شد اما دستاوردهای خوبی داشت و استقبال جوانان و نوجوانان از طرح اوقات فراغت نشان از ارتقای سطح دینی و فرهنگی آیندهسازان کشور دارد./950/پ202/س

ارسال نظرات