۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۱۴۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

حوزه و روحانیت پدید آورنده انقلاب بوده و باید نگهبان آن نیز باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، از روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان پدید آورندگان و نگهبانان انقلاب اسلامی و دین یاد کرد و گفت: روحانیان باید تذکرات لازم را ارائه دهند و هرکجا نصیحتی لازم است باید بگویند چرا که انتظار از علما و روحانیان فراتر از دیگران است.
آيت الله صافي گلپايگاني ديدار معاونان حوزه علميه اصفهان با آيت الله صافي گلپايگاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، شامگاه چهارشنبه در دیدار دبیر شورای عالی حوزه، مدیر حوزه های علمیه و مدیران استانی شوراهای مرکز مدیریت حوزه های علمیه، انتظارات و توقعات از حوزه های علمیه و روحانیت را در شرایط کنونی بسیار مهم، حساس و سنگین دانست و گفت: روحانیت باید بر همه امور اشراف داشته باشند چراکه مساله اسلام و اهل بیت(ع) است و مهم این است که ما از این خط خارج نشویم. 
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که مردم به انقلاب امید داشته و دارند و باید ببینند که روز به روز بر رونق اسلام افزوده می شود، اظهار داشت: روحانیان باید در مقام جبران کمبودها باشند و دل به مردم بدهند.
وی ابرازداشت: گرفتاری های اجتماعی و اقصادی برای این است که به اسلام عمل نشده است، اگر به اسلام عمل شود تمام کمبودها برطرف می شود. 
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نقش روحانیت را هدایت گری و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: روحانیان باید تذکرات لازم را ارائه دهند و هرکجا نصیحتی لازم است باید بگویند چرا که انتظار از علما و روحانیان فراتر از دیگران است.
این مرجع تقلید با بیان این که صالت روحانیت باید در هر شرایط، منطقه و زمان و مکانی محفوظ بماند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز نقش بسیار مهمی برای حفظ دین و انقلاب دارند و باید نقاط ضعف را بیان کنند و تذکرات لازم را ارائه دهند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید مستقل باشند و تحت هیچ شرایطی نباید وابسته شوند، اظهار داشت: حوزه های علمیه از قدیم الایام مستقل بوده و الان نیز باید این گونه باشند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزود: بقای دین و اسلام به برکت زحمات، فدارکاری و ایفای نقش علما بوده است و ما امروز وظیفه داریم این خط را ادامه دهیم؛ روحانیت باید همه امور را زیر نظر داشته و مشرف بر امور باشند و به وظایف خودشان که خداوند نیز در قرآن بیان کرده است واقف باشند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نشست مشترک مدیران استانی حوزه های علمیه را اقدامی ارزنده دانست و با تاکید بر تداوم آن، اظهار داشت: روحانیان همه باید با هم باشند و با هم همکاری داشته باشند تا در عرصه های مختلف موفق شوند و همه باید به این فکر باشیم که دین در این کشور ضعیف نشود.
این مرجع تقلید با بیان این مطلب که روحانیت آشنای به مشکلات مردم و درد آنان است و در مواقع لزوم تذکرات لازم را ارائه می کنند، گفت: پدید آورنده این انقلاب روحانیت بوده و نگهبان آن نیز باید روحانیت باشند، مرحوم امام رضوان الله تعالی علیه در این باره تاکیداتی داشته اند؛ از این رو همه امور باید تحت اشراف روحانیت و مرضی رضای بقیه الله الاعظم(عج) باشد؛ امیدواریم خداوند حوزه و نظام را از شر دشمنان دخلی و خارجی و بد اندیشان حفظ کند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات