۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۳۳۷
سید علی فضل الله:

رژیم صهیونیستی عامل کشتار ملت سوریه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه منطقه حاره حریک جنوب بیروت، رژیم صهیونیستی را مسبب کشتارهای رخ داده در سوریه عنوان کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الانقاد لبنان، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین (ع) برگزار شد، در توصیه های خود در مورد انتخابات پارلمان لبنان، گفت: نامزدهای نمایندگی پارلمان باید قانون مدار باشند و اگر وعده ای می دهند به وعده های خود پایبند باشند و وعده ها و شعار هایی ندهند که توان انجام آن را ندارد.


وی در ادامه توصیه های خود، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات در صورت موفقیت و راهیابی به پارلمان
به جای فکر کردن به منافع خود، به منافع ملت و مردم خود بیاندیشند و مصالح لبنان را بر منافع خود ترجیح دهند. متاسفانه بعضی از نمایندگان در دورهای قبلی پارلمان به جای تلاش برای رسیدن به اهداف لبنان، تمامی سعی خود را برای قبیله و طوائف خود می کردند و فقط به منافع خود اهمیت می دادند.


سید علی فضل الله خاطر نشان کرد:  دشمنان در چنین اوقاتی تلاش می کنند که در بین طوائف، قبیله ها و ادیان اختلاف بیندازند، اما ملت لبنان باید شرایط سخت زمانه را درک کرده و در دام دشمنان گرفتار نشوند، از فتنه گری و اختلافات مذهبی و قومی وقبیله ای دست بردارند و مصالح ملت و کشور خود را بر همه چیز ترجیح دهند.


وی افزود: در این کشور باید قانون باشد و همگی باید به آن احترام بگذارند و قانون مدار باشند، زیرا در کشوری که قانون بر آن حاکم نباشد و یا احترامی به قانون گذاشته نشود، این کشور دچار حرج و مرج و آشفتگی می شود و عدالت در چنین کشوری جای ندارد و امنیت از بین می رود، پس کشور خود را با قانون مداری  آباد سازیم و بتوانیم که این کشور را به اهداف واقعی خود برسانیم.


خطیب جمعه منطقه حاره حریک جنوب بیروت ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، اظهار داشت: ملت لبنان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کند و رژیم غاصب اسرائیل به ملت فلسطین ظلم می کند و ما این ظلم ها را محکوم می کنیم. متاسفانه هر روز شاهد کشته شدن تعدادی از همنوعان خود در کشورهای سوریه و فلسطین هستیم که مسبب این کشتار ها و جنایت ها رژیم صهیونیستی است.


وی بیان کرد: متاسفانه در چند روز گذشته شاهد تنش های میان کشورهای ترکیه و سوریه بودیم، ما به آنها توصیه می کنیم که مراقب هر گونه جنگ میان خود باشند که در صورت تشدید این تنش ها و شروع جنگ، منافع دو کشور به خطر افتاده  و عواقب جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت./994/ب901/د

ارسال نظرات