۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۳۷۴

انتقاد نیکزاد از کندی ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده اهر

خبرگزاری رسا ـ وزیر راه و شهرسازی در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از کندی ساخت‌وساز در مناطق شهری و روستایی شهرستان اهر انتقاد کرد.
نيکزاد وزير مسکن و شهر سازي دولت دهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی که برای بررسی آخرین روند بازسازی مناطق زلزله زده روز گذشته به آذربایجان شرقی سفر کرد، امروز در جمع مسؤولان شهرستان زلزله‌زده اهر اظهار داشت: بایستی روند ساخت وساز شتاب بیشتری به خود گیرد.

 

وی از کندی ساخت‌وساز در مناطق شهری و روستایی شهرستان اهر انتقاد کرد و گفت: تمام تمهیدات لازم برای شتاب بخشی در روند ساخت اماکن مسکونی روستایی و شهری در مناطق زلزله زده اندیشیده شده و شهرداری و نظام مهندسی یک هفته فرصت دارند با بسیج امکانات و همراهی ادارات و ستاد معین بنیاد مسکن استان تهران مستقر در اهر در صدور پروانه مناطق آسیب‌دیده شهری که صددرصد آسیب دیده‌اند، اقدام کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که در صورت سهل‌انگاری دفتر فنی رأساً اقدام به این کار خواهد کرد، گفت: باید ساز و کاری اندیشیده شود که مردم در دریافت پروانه ساخت، دچار مشکل نشوند و در این راستا همکاران این وزاتخانه و بنیاد مسکن آماده هر نوع همکاری هستند.

 

نیکزاد با بیان این‌که تمام برنامه های دولت در چارچوب تجمیع امکانات به منظور حضور مؤثر در برطرف کردن مشکلات مناطق زلزله زده است. خاطرنشان کرد: کار آواربرداری و ساخت 14 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده به پایان رسیده و قرار است حدود 12 هزار واحد دامی نیز در این مناطق ساخته شود.

 

وی از اتمام کار ساخت سه هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده ارسباران خبر داد و گفت: اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران مناطق زلزله زده شهری نیز آغاز شده است، افزون بر این وام 20 میلیون مسکن مهر در شهرستان اهر به 22 میلیون تومانی افزایش یافته است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که هم اکنون مراحل پایانی احداث بسیاری از مسکن های شهری و روستایی در مناطق زلزله زده در دست اجراست و به زودی یک هزار و 500 واحد مسکونی در این مناطق واگذار می شود، گفت: آمار بازسازی لحظه به لحظه در حال افزایش است و تلاش گروه‌های بازسازی در کنار نشاط و امیدواری مردم آینده روشنی را در این مناطق نوید می‌دهد.

 

نیکزاد در پایان خواستار همت همه مسؤولان برای اتمام کار بازسازی مناطق زلزله‌زده شد و با بیان این‌که اهتمام دولت و مجلس اسکان زلزله‌زدگان پیش از فرا رسیدن فصل سرما است، افزود: دولت تا آخرین واحد ساکنان دایمی و فصلی مناطق زلزله زده را بازسازی خواهد کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات